La Pobla de Lillet confia en què la participació al programa ‘Divendres’ salvi la temporada turística

La Pobla de Lillet s’encomana a TV3 per reactivar el sector turístic del municipi. El programa ‘Divendres’, que s’emet cada tarda de dilluns a divendres, farà estada la setmana que ve al poble berguedà, uns dies abans de la celebració de la Fira del Bolet i del Boletaire, que es farà dissabte i diumenge. L’Ajuntament hi ha apostat fort per la seva aparició televisiva amb el desig que sigui un revulsiu per al turisme i el comerç.
En la presentació del certamen, l’alcalde de la Pobla, Vicenç Linares, que a més és conseller comarcal de Turisme, ha estat ben clar i ha assegurat que se’ls “ha aparegut la Mare de Déu”. Ha recordat també que el programa que presenten Xavi Coral i Espartac Peran, i coproduït per El Terrat, té una audiència mitjana d’unes 200.000 persones, per la qual cosa –diu– “si no sabem vendre la imatge de la Pobla i el seu potencial turístic, haurem perdut una ocasió d’or”.
L’equip del ‘Divendres’ arribarà dilluns a la Pobla i cada tarda de dilluns a dijous, farà connexions en directe per donar a conèixer, per exemple, racons d’interès del municipi com els Jardins Artigas, promocionar la Fira del Bolet, mostrar com es fa la partida vivent d’escacs i parlar d’activitats relacionades amb el municipi com la fabricació del ciment. També passaran per la Pobla col•laboradors habituals del programa com l’escriptor Màrius Serra, la nutricionista Montse Folch i l’historiador Josep Maria Solé i Sabaté. L’alcalde ha destacat que els veïns del poble seran els principals protagonistes, com per exemple, les mestresses de casa que cada any participen al concurs de plats cuinats amb bolets de la fira.
Pel que fa al programa d’activitats per al cap de setmana, l’Ajuntament ha volgut donar un tomb al certamen introduint força novetats, tot i que mantenint els actes més tradicionals com la Fira d’Artesans i Productes Agroalimentaris, el concurs o el tast de bolets. Entre les innovacions destaca la primera edició del Tasta-B&Jazz, un tast de vins d’algunes Denominacions d’Origen catalanes, maridats amb cuina del bolet i música jazz amb la Berguedana de Jazz.
L’alcalde ha posat l’accent en la intenció del consistori d’obrir la fira a la participació d’empreses i entitats de tota la comarca. Per això per a aquesta pròxima edició ha comptat amb la col•laboració del Consorci de Formació i d’Iniciatives (CFI) Cercs-Berguedà. L’alcalde ha apel•lat a la unitat per sortir de la crisi i el gerent del CFI, Eduard Barcons, ha remarcat els beneficis de les fires per aconseguir fer negoci.
Durant els dos dies de la Fira del Bolet i el Boletaire de la Pobla també hi haurà activitats per als infants com un taller de maquillatge i tatuatges sobre el món del bolet. També hi actuaran la colla de batucada Trastukats, els castellers de Berga i Dani Magyk. Tots dos dies es podrà passejar amb el Carrilet Verd i visitar l’exposició micològica.
L’alcalde ha destacat que per estar a punt per a l’arribada de la televisió i promocionar la fira han comptat amb el suport econòmic de la Diputació.