El cuiner de Els Casals, Oriol Rovira, regenta també una fonda, l’Hostal Sant Maurici, de la Quar

Cuina de tota la vida, sense complicacions, però bona i de qualitat. Aquestes són les característiques de la cuina de l’Hostal Sant Maurici, de la Quar, que ara porta Oriol Rovira, cuiner del restaurant amb estrella Els Casals, de Sagàs. El lloc del xef continua sent als fogons de Els Casals però a la fonda hi té un equip que segueix les seves directrius: el Marçal, el Joan i la Nicole.
És un establiment amb com a mínim 120 d’història que manté l’essència: taules parades amb tovalles de paper, plats i gots de duralex, un menú a escollir entre cinc plats de primer, cinc segons i cinc postres, un vi blanc i un vi negre, el porró i el sifó. Senzillesa. Res de creació culinària. Però productes de molta qualitat, collita pròpia i productes artesans. Una matèria primera com la de Els Casals per fer amanides, macarrons, trinxat, fricandó, carns a la brasa… Aquest és l’estil de l’Hostal Sant Maurici de la Quar. I són menús a 12 euros de dilluns a dijous. I a 15, de divendres a diumenge. La fonda obre cada dia, els 365 dies de l’any.
A més, la fonda té sis habitacions, a una de les quals s’hi allotjava el maqui berguedà Marcel·lí Massana, tal com ha recordat Oriol Rovira en una entrevista a Ràdio Berga (escolta-la clicant l’àudio adjunt).