Berga ja té un projecte d’skatepark, fet a partir del disseny i propostes del Consell d’Infants

L’empresa In Out presenta el projecte d’skatepark que ha dissenyat per Berga. És una actuació que l’Ajuntament de Berga contempla a petició del Consell d’Infants de la ciutat, format per nens i nenes de 5è i 6è de primària de les escoles de Berga. Joves que s’impliquen en la ciutat i que contemplen necessitats i mancances. Van acordar poder disposar d’un skatepark, l’Ajuntament hi va donar el consentiment, i ells mateixos van fer les propostes i van plantejar el disseny que voldrien d’skatepark.
Es farà al Parc del Lledó, amb la previsió que se’n pugui disposar d’aquí a uns mesos, i en podran fer ús nens i nenes de totes les edats, així com també adults que practiquen aquesta modalitat. La intenció és que sigui un espai polivalent. Així ho plantegen els consellers i conselleres del Consell d’Infants, que estan treballant amb el projecte juntament amb l’empresa In Out, que s’encarregarà de l’execució del futur skatepark.
Les parts implicades van fer una jornada amb joves de Berga que practiquen l’skate i amb riders professionals de diferents disciplines: skate, wakeboard, wakeskate, surf… (com ara Josep Manuel Roura, Sergi Arenas, Paco Berenguel i Fonsi Ferrer). Aquesta trobada va permetre un intercanvi d’impressions i punts de vista entre els diferents implicats en aquest món, amb l’objectiu d’aconseguir un skatepark a Berga que respongui, en la mesura del possible, a les necessitats dels infants i joves.
Els consellers i conselleres del Consell d’Infants, també han treballat en la redacció d’una normativa, tant de seguretat com de manteniment, adaptada a les necessitats d’un espai d’aquestes característiques.