Aquest octubre arriba a Avià el joc més terrorífic del moment, Survival Zombie. Es tracta d’una gimcana organitzada per l’empresa madrilenya World Real Games (WRG). La companyia celebra la seva 10a edició i aquesta serà la primera vegada que es farà a Catalunya, concretament aquí al Berguedà, al municipi d’Avià, el proper dissabte 19 d’octubre.
L’activitat està ambientada en l’apocalipsi zombi, així doncs Avià es convertirà en un poble infectat per aquests individus. L’empresa organitzadora explica que comptarà amb una setantena de persones encarregades de dinamitzar l’esdeveniment. Entre aquests hi haurà actors disfressats de zombis. La gimcana començarà a les 11 de la nit i es preveu que s’allargui fins a la matinada. » Es una prova molt dura tan físicament psicològicament» remarca Climent Vila, un dels organitzadors de l’esdeveniment. També explica que el recorregut es farà en petits grups de persones que hauran d’anar passant controls. Aquests hauran d’evitar ser tocats pels zombis per tal de no «infectar-se».
A més, s’ha proposat als bars del municipi d’obrir durant tota la nit, de manera que els participants i no participants puguin disposar dels serveis. Vila, encarregat també d’organitzar el Terror Fest, també diu que aquest celebra la seva 3a edició el mateix dia i aprofita per donar clausura amb el Survival Zombie. Es preveu posar servei de bus des del Terror Fest (Hotel Berga Park) a Avià. Vila explica que el motiu de fer-ho a Avià i no a Berga té a veure amb temes d’organització ja que la superfície de Berga és molt més àmplia que la del municipi avianès.
L’organització preveu una gran participació, i el mateix Climent assegura que és un esdeveniment que s’ha de veure i anima a tothom a participar-hi.
L’edat mínima per a poder-se inscriure és de 10 anys. Les inscripcions es faran a partir del setembre via la pàgina web de l’esdeveniment. Tanmateix, les entrades també estaran disponibles en determinats punts de venda. Per a més informació, es pot consultar el Facebook de Survival Zombie on s’anirà informant de les novetats.




