Núria Picas i Pere Rullán guanyen la cursa de muntanya la Volta la Maria d’Avià

Núria Picas i Pere Rullán han estat els guanyadors de la cursa de muntanya La Volta la Maria, que s’ha fet aquest cap de setmana a Avià amb la participació de 219 corredors a la cursa d’adults i 281 participants a la Mini Volta la Maria, en les diferents categories.

La Volta la Maria té una distància de 15,5 quilòmetres, amb un desnivell positiu de 650 metres. En categoria masculina, el primer atleta que va arribar a la meta va ser Pere Rullán, amb un temps d’1 hora, 6 minuts i 38 segons. El segon lloc va ser per a Riki Hierro, amb 1 hora, 7 minuts i 47 segons. I va arribar en tercera posició Jan Margarit, que va fer 1 hora, 8 minuts i 15 segons.

voltamaria20142 (Medium)
FOTO: Pere Rullán a l’entrada a la meta. AUTOR: Jordi Parera

En fèmines, l’actual campiona del món d’ultratrails, Núria Picas va ser la primera en entrar a la línia de meta, amb un temps d’1 hora, 18 minuts i 42 segons. El segon i tercer lloc del podi el van ocupar també atletes del Berguedà. La segona posició va ser per a la corredora d’Olvan Rosa Valls, amb 1 hora, 24 minuts i 6 segons. I al tercer graó del podi hi va pujar l’avianesa Maria Beringues, amb 1 hora 29 minuts i 46 segons.

voltamaria20143 (Medium)
FOTO: L’atleta Núria Picas arribant primera en categoria femenina. AUTOR: Jordi Parera

voltamaria20146 (Medium)
FOTO: Podi de les guanyadores. AUTOR: Abel Gangolells

Justament, Maria Beringues va ser la vencedora de la categoria Sub16, en categoria femenina. I Arnau Cases, en masculina, amb un temps d’1 hora 22 minuts i 39 segons.

Els tres primers participants en categoria masculina i en categoria femenina es van repartir 900 euros en metàl·lic. En les categories Sub16 els corredors i corredores es van emportar un trofeu de xocolata elaborat pel pastisser Albert Dorna, de Dolceria Pujol de Berga.

Els organitzadors de la prova, l’Ajuntament d’Avià i la Comissió de la Volta a la Maria estan molt satisfets de la participació i donen les gràcies al centenar llarg de voluntaris i la seixantena de col·laboradors que cada any donen suport a la cursa i en fan possible el seu desenvolupament.

Es tracta d’una cursa de muntanya que ha aconseguit mantenir-se dins l’atapeït calendari de proves esportives i consolidar-se com una prova molt atractiva per a la majoria de corredors, amants de l’esport a casa nostra. El bon ambient, la duresa de la prova per a qui vol donar el millor de si mateix, un desnivell i distàncies assequibles per a qui vol iniciar-se, els paratges per a qui li agrada gaudir de l’entorn, el bon ambient, els avituallaments i l’esmorzar fan que sigui una cita que molts berguedans i forans ja tenen marcada al calendari.

En acabar les curses es va fer un sorteig d’obsequis per als participants, basats en productes cedits per establiments col·laboradors d’Avià i del Berguedà.

Com ja és habitual, la comissió de la Volta a la Maria va retre un homenatge en particular, i aquest any ha recaigut en l’associació esportiva Mountain Runners del Berguedà, “per la seva tasca com a club i com a escola dins de l’àmbit de les curses de muntanya”.