Berga Comercial enceta el calendari d’activitats per dinamitzar el comerç

L’encesa de les llums de Nadal, aquest dissabte 6 de desembre, donarà el tret de sortida a la campanya ‘Viu el Nadal’, de Berga Comercial. Els comerciants de Berga han preparat un ampli ventall de propostes i activitats per dinamitzar el comerç i incentivar les vendes a Berga durant les festes nadalenques.

La campanya nadalenca és la primera acció que fa la renovada junta de la Unió de Botiguers i Comerciants de Berga, creada donant més pes als quatre eixos comercials de la ciutat: plaça Viladomat i Passeig de la Indústria (Vall), carrer Major, carrer del Roser i passeig de la Pau, i fora eixos. Cada zona, en aquest cas principalment el botiguers del carrer Major i del Vall, ha organitzat una sèrie d’activitats que s’enceten aquest cap de setmana i que s’allargaran fins al 5 de gener. Actes molt variats i per a tots els públics.

Programació

Aquest cap de setmana, el carrer Major es convertirà ja en un aparador de Nadal a l’aire lliure, diversos establiments oferiran tions, avets, llums i tota mena de complements de Nadal. I al Vall, els Pastorets sortiran al carrer aquest dissabte i diumenge, dia en què també se celebra la Fira del Joc i de Nadal.

El dissabte 13 de desembre, cap de setmana solidari al Carrer Major. Comprant una butlleta per col·laborar amb la Marató de TV3 s’entrarà al sorteig de més de 1.200 euros en compres a les botigues del carrer. I altres actes a benefici de la Marató: ‘compra un ninot de neu’, per part de les escoles de Berga, i caminada nocturna de Queralt.

El dissabte 20 de desembre, cantada de nadales amb la coral Xerics des del passeig de la Indústria fins la plaça de Sant Pere. Caga Tió a la plaça Sant Pere. També s’instal·laran tions gegants al Vall, que serviran per participar a un concurs de fotografia d’Instagram, amb l’etiqueta #TionsdelVall. Una altra aposta del passeig de la Indústria és el sorteig d’una gran panera, un rebost, entre tots aquells que visitin i facin un ‘M’agrada’ a la pàgina de Facebook de El Vall. El mateix dissabte 20, al Carrer Major, Ruta del vi calent o aromatitzant, amb tastos i maridatges. A la plaça Sant Joan, activitats solidàries de Càritas: recollida de joguines, concert amb la coral Xerics, ball country i berenar solidari. Diumenge 21 de desembre, taller de màgia a El Vall. I dimecres 24, espectacle ‘Home bala’.

El dissabte 27, espectacle de Circ Vals, amb Moi Jordana. I el carrer Major farà l’Oferta del 27, una iniciativa de compres i moda que es farà el llarg d’aquest dia i els comerços oferiran descomptes del 27% en alguns dels seus productes.

El dissabte 3 de gener, ‘Mapeus Circ’, a la plaça Viladomat. I sorteig, a la plaça dels Països Catalans, d’una tauleta i una consola entre els participants i encertants del concurs de la figureta amagada, la qual tindran els aparadors de Berga Comercial. També, pel que fa als comerços del Carrer Major, faran el cap de setmana del 3×2 els dies 3 i 4. D’alguns articles i productes, en pagaràs dos i te n’enduràs tres. I dilluns, 5 de gener, es clouran les activitats amb la cavalcada de Reis.

TRIPTIC VIU EL NADAL 2014

Durant tota la campanya els establiments de Berga Comercial tindran targetes d’una hora gratuïta d’aparcament a les zones blaves de Berga per als seus clients.

La nova junta. Qui la forma?

La nova junta de Berga Comercial s’ha mostrat optimista pel que fa la campanya nadalenca. “Esperem que la gent compri a Berga i doni vida al petit comerç”, han destacat, així com la importància d’anar units. La nova junta de la Unió de Botiguers i Comerciants la formen de moment dotze persones, amb la previsió d’alguna nova incorporació. Més endavant s’escollirà president i càrrecs. De moment és una junta gestora formada per Ermínia Altarriba, Cristina Estadella, Margarida Marmi, Dolors Fígols i Jaume Sistach (aquests cinc de l’eix comercial El Vall); també per Ariadna Herrada, Helena Canyellas, Josep Guzmán, Roser Maler, Jordina Tomàs i Anna Farràs (del Carrer Major); i per Irene Traserra (de l’eix carrer del Roser – passeig de la Pau).

Penjada Llums de Nadal BergaLlums de Nadal

Ja fa setmanes que s’estan col·locant les llums de Nadal a Berga. Com en els últims anys, cada eix comercial s’organitza per llogar o comprar les llums i l’Ajuntament les col·loca i es fa càrrec de la despesa d’energia.

 

 

FOTOS: Col·locació de les llums nadalenques al Carrer Major (AUTOR: Ricard Codina).  Membres de la junta de la Unió de Botiguers presentant la campanya ‘Viu el Nadal’: Ermínia Altarriba (esquerra), Ariadna Herrada, i Irene Traserra. (AUTORA: Anna Costa)

X