L’Escola Santa Maria d’Avià consolida l’ensenyament de diferents àrees en llengua anglesa. El centre escolar berguedà integra l’anglès en l’aprenentatge de diferents matèries, de moment en l’àrea de Plàstica i en la de Ciències Naturals. L’any passat ja van apostar per aquest projecte fent ciències naturals en anglès al curs de tercer, i aquest any ho han ampliat a quart. A més, els alumnes de cicle inicial fan en llengua anglesa diferents treballs de plàstica.
El projecte està integrat dins del pla d’impuls de les llengües estrangeres que promou el departament d’Ensenyament de la Generalitat, tal com han explicat Carme Freixa i Isabel Rumbo, mestres d’anglès al centre i responsables d’aquesta implementació. L’Aprenentatge integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE; en anglès Content Language Integrated Learning) és un corrent de la lingüística aplicada que propugna que als contextos escolars “hi ha sempre un major èxit en l’aprenentatge de les llengües estrangeres a través de les matèries comunes com la història o les ciències, que per mitjà dels currículums funcionals que les tracten com a assignatures independents”.
Carme Freixa hi ha afegit que “el què es fa és utilitzar una llengua addicional per a l’ensenyament i aprenentatge de matèries diferents de la mateixa llengua en qüestió”; una manera de treballar que “agrada als nens i que també ha tingut l’acceptació dels pares”.
Amb la voluntat de seguir fent créixer el projecte, l’escola Santa Maria d’Avià també participa al Mobile History Map, una iniciativa que “facilita que els alumnes col·laborin, documentin i creïn conjuntament continguts sobre el seu entorn mitjançant tecnologia mòbil, i que aquesta informació estigui a la disposició de tota la societat”, ha explicat Isabel Rumbo. En aquest cas els alumnes d’Avià han treballat amb el projecte georeferenciant, a partir de l’ús del català, del castellà i de l’anglès, diferents elements d’interès patrimonial del municipi, com l’església romànica de Santa Maria.