Paula Font Pujols, alumna de 2n de Batxillerat de l’IES Pere Fontdevila, ha guanyat el segon premi del concurs per a Treballs de Recerca que organitza l’Associació de Professors d’Anglès de Catalunya (APAC) conjuntament amb el British Council. Es tracta del Premi APAC-John McDowell.
El títol del seu treball és ‘Second Language Acquisition Methodology‘, i aquest aprofundeix en quins són els millors mètodes per aplicar l’aprenentatge d’una llengua estrangera en una classe de primària. A partir d’aquí, el treball té una part pràctica que inclou la proposta d’un conjunt d’activitats, que Paula Font va aplicar en una aula de l’escola pública CEIP Gironella.
La seva tutora Susanna Viladrich Pons ha considerat el resultat final del treball “molt positiu”, perquè es va treballar amb les possibilitats reals a partir de la base teòrica.
“Com que el seu objectiu era poder saber quines coses condicionen l’aprenentatge de la llengua estrangera, la Paula va ser conscient des del principi que li calia conèixer les diferents estratègies i tendències que experts han estat estudiant durant temps”, ha explicat Viladrich. Després va poder conèixer quin o quins mètodes li funcionarien millor en un grup classe de primària, i per tant es va posar a treballar per aconseguir aquest objectiu.
Primer va observar les classes d’anglès d’un dels grups i en va treure unes conclusions, i després va preparar unes activitats segons uns criteris prèviament estudiats. Per les pràctiques a l’aula, Paula Font va comptar amb la col·laboració de la professora d’anglès de primària a l’Escola pública de Gironella CEIP Gironella, Dolors Farràs.