Recentment, l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, el Consell Comarcal del Berguedà i la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona s’han reunit amb les Unió de Botiguers i Comerciants de Bagà, Berga, Casserres, Castellar de N’Hug Gironella, Guardiola de Berguedà i Puig-reig per tal d’impulsar una nova generació de polítiques de promoció del comerç.
Segons ha explicat Sergi Roca, president del Consell Comarcal i de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà a Ràdio Berga i a l’AquíBerguedà.cat, aquests ens són conscients que “en l’actualitat, molts dels nostres municipis es troben en evolució constant, pel que fa a la pluralitat i a la diversitat de la seva ciutadania” i que “històricament, el comerç ha esdevingut un pilar estratègic a l’hora de configurar les relacions entre les persones de qualsevol territori, i com a tal és una bona eina pel desenvolupament econòmic i ocupacional del Berguedà”. D’aquesta manera, doncs, s’aposta per “iniciar el procés d’unificació de les estratègies comercials”, mantenint singularitats però sumant idees.
Roca ha recordat que “en una reunió tècnica de l’Agència de Desenvolupament, el diputat delegat de Comerç, Jordi Subirana, ja havia avançat al desembre que “la Diputació de Barcelona posaria una especial atenció al comerç del Berguedà i treballaria conjuntament amb ens locals i les associacions de comerciants per garantir la pervivència del comerç de proximitat”. En la nova trobada, doncs, que va comptar amb la participació de Subirana, i també amb la de Marta Escribà, coordinadora en matèria de Comerç de la Diputació de Barcelona, s’hauria acordat iniciar “la redacció d’un full de ruta per la promoció i dinamització del comerç local i de proximitat a la comarca del Berguedà”.
Des d’aquest punt de vista, el sector de comerç esdevindrà un nou pilar estratègic per la dinamització econòmica de la nostra comarca, “atès el paper fonamental en la millora de la cohesió social i econòmica”. En aquesta línia, el president del Consell Comarcal i l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Sergi Roca, s’ha compromès també a coordinar i dinamitzar les diferents iniciatives de promoció comercial a nivell comarcal, conjuntament amb les associacions i els ajuntaments, “i a iniciar un procés d’unificació de les estratègies comercials de les diferents associacions de comerciants, establint un treball en xarxa i un diàleg constants amb tots els actors implicats”. Tot així, Roca ha remarcat que, malgrat aquesta confluència, s’ha de permetre mantenir la singularitat de cadascuna de les associacions de comerciants.
És per això que en les properes setmanes, des de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, la Diputació de Barcelona i les associacions de comerciants treballaran ja conjuntament per dissenyar actuacions i campanyes per reforçar el paper dinamitzador del comerç local.