1.062 persones (65 menys que l’any passat, que se’n van rebre 1.127) han votat per triar el cartell que anunciarà la Patum d’aquest 2016. El termini es va tancar el 3 d’abril. Hi havia cinc propostes finalistes, escollides per un jurat després d’avaluar les 38 obres presentades al concurs d’enguany. El cartell guanyador es donarà a conèixer el dia que surt el Tabal, el diumenge 8 de maig, just després del ple en què s’aprovarà la celebració de la Patum. A part d’anunciar les Festes del Corpus a Berga, l’autor o autora s’endurà 500€. Del 8 de maig al 5 de juny s’exposaran a la Sala Casino de Berga.

La majoria de persones que han entrat a l’Oficina de Turisme de Berga a veure els cartells i a votar ho han fet tant pels cartells de la Patum com de la infantil, però no tothom, de fet, el recompte de vots total puja a 1.093. Són les votacions d’enguany respecte els 1.136 vots de l’any passat.
Els dies de més afluència de votants han estat els mateixos que els tres darrers anys, el Dissabte Sant (156) i el dissabte després de Pasqua (141), i els dies amb menys votacions el dimarts i el divendres després de Pasqua, amb 7 i 23 vots respectivament, tot i que enguany la participació s’ha repartit de forma més equitativa al llarg de tots els dies.
Pel què fa a la procedència dels vots, aquests han arribat des de 63 poblacions diferents, una xifra molt propera a les 65 de l’any passat i que supera amb escreix les 58 poblacions del 2014 i a les 35 del 2013. La major part de vots corresponen a habitants de la ciutat de Berga (902) i en segon lloc de Barcelona (33), destacant també els vots rebuts enguany de la població veïna d’Avià (23). Com a curiositat també cal destacar que s’han registrat 2 vots procedents d’Andorra i 1 de València.
Segons el Patronat Municipal de La Patum, el procés de votació ha estat un èxit, ja que tot i haver-hi menys votacions que l’any passat, el nombre de vots s’ha situat a la part alta de l’estadística. Fins ara, des que es va establir el sistema de votació popular, els anys amb un major nombre de vots han estat el 2014, quan van votar 1.311 persones de 58 municipis diferents, i el primer any en què es va registrar per votació popular, el 2009, amb 1.301 vots de 43 municipis. L’any 2013 va ser el de menor afluència de votants, amb un total de 994 provinents de 35 municipis, mentre que la resta d’anys les xifres han estat força semblants, amb 1.051 votants de 34 municipis el 2010; 1.065 participants de 34 municipis el 2011, 1.066 votants de 36 municipis el 2012 i 1.136 votants de 65 municipis l’any passat.




