Manel Escobet (ANC): “defensàvem una Diada unitària però si s’ha triat Berga com una de les cinc seus hem d’aprofitar la oportunitat”

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) de Berga ha quedat “descol·locada” aquest cap de setmana amb la notícia que la capital del Berguedá és un dels cinc punts del país que acolliran manifestacions el proper 11 de Setembre. Ho ha dit a Ràdio Berga i a l’AquíBerguedà el president de l’Assemblea, Manel Escobet: “vam quedar parats quan vam rebre la notificació que al secretariat nacional de l’ANC celebrat a Badalona s’havia escollit Berga, juntament amb Barcelona, Tarragona, Lleida i Salt”.

Al ple del secretariat es va votar la proposta de fer una Diada repartida, tal com ja s’havia plantejat fa uns mesos en una trobada a Manresa; o una Diada unitària. Va guanyar l’opció de repartir les concentracions i ja van posar sobre la taula els municipis escollits i els motius. Berga n’és un. “Davant d’això, hem d’aprofitar la oportunitat, ha dit Escobet”, reconeixent que d’entrada l’Assemblea de Berga era partidària d’una concentració unitària, perquè “de la manera que anava el procés calia un cop de timó. Ens vam posicionar defensant una manifestació concentrada a un sol lloc per donar-li molta més força que és el que necessitem. Però si ara hem de tirar per aquí tirem-hi”.

Per què Berga?

Berga és un dels cinc punts pel què simbolitza pel manteniment de les tradicions, en una ciutat de la Catalunya interior. I és que aquest proper 11 de Setembre s’ha plantejat des del punt de vista que cada població on hi haurà concentracions representarà uns valors específics de Catalunya per mostrar-los al món. A Salt, valors a l’entorn de solidaritat i la immigració. A Lleida, la pagesia i la terra ferma. A Tarragona, el món del treball. I a Barcelona la capitalitat d’un país.

Berga podrà assumir una concentració massiva?

Sobre si Berga podrà assumir una concentració que es preveu massiva, Manel Escobet opina que sí, però recorda que l’11 de Setembre serà el diumenge després de la Gala de Queralt (dijous 8 de setembre) amb els actes del centenari de la Coronació de la Mare de Déu de Queralt, i que “vindrem d’una Patum extraordinària el cap de setmana anterior, un fet amb què l’ANC -organitzadors de la Diada- no hi han pensat. Per tant, el què ens toca ara és parlar-ne amb les parts implicades i veure com es fa”. Amb tot, ha reconegut que “és una oportunitat per Berga. Una oportunitat que molts pobles i ciutats de Catalunya batallarien per aconseguir”.

 

FOTO: Manifestació de l’11 de setembre de l’any passat, a la Meridiana, al tram on s’hi van concentrar milers de berguedans / AUTOR: www.carlesberga.com

X