Gironella confirma la progressió dels Castellers de Berga: dos castells de 7 més, al sac

Primera diada a casa i nous avenços. Els Castellers de Berga han debutat al Berguedà aquest cap de setmana a la diada de la Fira de Sant Josep de Gironella, una cita ja habitual en el calendari casteller dels de la camisa blava. També hi eren els Picapolls de la Gavarresa, d’Artés. Dos castells de 7 descarregats suposen un nou pas endavant de la colla en el seu camí cap al gran objectiu de la temporada: tornar al Concurs de Castells de Tarragona.

Els berguedans van començar la diada amb un pilar de 4. En primera ronda, van descarregar el 3 de 7, una construcció que ja havien completat a Igualada en la primera actuació de la temporada. En segona ronda, la colla va descarregar el primer 4 de 7 de la temporada. I en tercera, van completar un 4 de 6 amb agulla. Per acabar, un pilar de 5 i els pilars de la canalla van servir per concloure el primer matí de la temporada com a amfitrions.

Per la seva banda, els Picapolls de la Gavarresa, que feien la primera actuació de la temporada, van descarregar a Gironella un pilar de 4 inicial, un 3 de 6 i un 3 de 6 amb agulla i acotxaneta. En primera ronda van fer un intent de descarregar el 3 de 6 que acabarien assolint en segona ronda.

Ara, els Castellers de Berga assajaran dimarts 27 de març, abans de fer una petita aturada per Setmana Santa. Els assajos es reprendran el 3 d’abril, amb la vista posada a la Fira de Primavera de Navàs, la propera posada de llarg de la colla, el 15 d’abril, amb els Castellers de Santpedor.

Fotos de la diada de la Fira de Sant Josep. MARC CANTURRI

cdberga-gironella-6

cdberga-gironella-5

cdberga-gironella-3

cdberga-gironella-2

cdberga-gironella-1

cdberga-gironella

X