La Guàrdia Civil ha tornat a fer controls a Berga aquest dilluns a la tarda. Ha estat a l’entrada sud del municipi, a la rotonda del LIDL a quarts de 7 de la tarda. Els agents que estaven fent l’operatiu s’han negat a donar informació al respecte i, minuts després, han identificat el periodista que escriu aquesta notícia.
Fonts oficials de la Guàrdia Civil han confirmat a l’Aquí Berguedà des de Madrid que es tracta d’un “control preventiu per l’alerta 4 antiterrorista que hi ha al país des de fa mesos”. I han afegit que «no té res a veure amb la situació que es viu a Catalunya des de fa una setmana».
A l’entrada sud de Berga, els agents han demanat la documentació a diversos vehicles que passaven per la via i fins i tot han retingut un parell de conductors. La presència dels agents ha encès les alarmes de la població berguedana, que ràpidament ha fet ressò del control a través de les xarxes socials.
Ara mateix la Guàrdia Civil fent controls a l’entrada de Berga. Malgrat insistir-los, els agents diuen que «no m’han de donar cap explicació del que hi estan fent» però de moment demanen documentació a alguns dels vehicles que hi passen. Em conviden a marxar. Seguim aquí. pic.twitter.com/ALGQspB9o7
— Marc Canturri (@MarcCanturri) October 21, 2019





