El Museu d’Art del Bolet de Montmajor habilitarà la segona planta per convertir-la en una sala polivalent

El Museu d’Art del Bolet de Montmajor guanyarà una planta en els propers mesos. El Consell Comarcal del Berguedà ha tret a concurs les obres per habilitar la segona planta de l’edifici i fer un ascensor que la comuniqui amb la primera. El projecte forma part de la bateria d’accions comarcals per impulsar recursos patrimonials al voltant de la Via Blava del Berguedà, finançades al 50% amb ajuts europeus.

Segons ja va explicar l’alcaldessa de Montmajor, Mar Monell, al número de la revista Aquí de l’octubre passat, la idea és convertir la segona planta –ara mateix en desús- en “una sala gran ideal per a exposicions itinerants, tallers i trobades”. A diferència de la planta baixa, no hi haurà cap envà, s’hi posarà una taula gran i s’hi construirà una petita cuina. L’objectiu, segons l’alcaldessa, és “ser atractius per a les escoles que visitin el museu i donar-los opcions perquè es quedin al poble i tinguin espai on treballar”.

A més, l’Ajuntament té la intenció d’obrir l’espai a la ciutadania: “Pot ser un local idoni per a tallers i xerrades més enllà del món del bolet. A vegades ens trobem que hi ha grups que es volen trobar però els locals que tenim al poble els queden massa grans”.

101.000 euros de pressupost

El cost total de les obres s’enfilarà fins a uns 101.000 euros. D’aquests, uns 50.000 sortiran dels fons europeus i uns 35.000 de Plans de Foment del Turisme de la Generalitat. Els 15.000 euros restants són els que finalment hi posa l’Ajuntament de Montmajor. Les obres s’allargaran uns 4 mesos.

Desestacionalitzar els bolets

L’ampliació del Museu d’Art del Bolet “va molt en la línia dels esforços de l’Agència de Desenvolupament per situar el Berguedà com una comarca on es pot parlar de bolets tot l’any”, segons Monell.

Gràcies als més de 500 bolets de ceràmica que l’artista Josefina Vilajosana exposa al Museu des de la tardor del 2003, Montmajor s’ha convertit en la capital del bolet de Catalunya i, darrerament, està treballant per treure’n profit. Des de fa uns mesos, la berguedana Carme Sellés gestiona les visites guiades i li ha donat una empenta important. Tot -diu l’alcaldessa- per reivindicar que “al Baix Berguedà també se’n fan, de bolets, i molts!”.

X