Puig-Reig sacseja les polítiques de turisme per atraure més visitants al poble

L’Ajuntament de Puig-reig prepara una sacsejada en les polítiques de turisme per atraure més visitants al poble. Un estudi encarregat a la consultora berguedana Catexperience ha analitzat el perfil dels visitants i el potencial dels diferents recursos culturals que se’ls ofereix. L’estudi també fixa les accions a executar a curt i mig termini per atraure’n més i assegura que cal treballar especialment en un aspecte: que tots els reclams vagin a l’una i formin part d’una estratègia turística global al municipi.

L’Ajuntament de Puig-reig està disposat a destinar esforços a l’àrea turística per resoldre les mancances que fixa el pla i per aprofitar les oportunitats de millora que s’han detectat. Per això, de cara al 2021, ja ha reservat una partida d’uns 16.000 euros per invertir exclusivament en polítiques de turisme.

Aquest pla d’acció ja s’ha començat a executar aquest 2020 amb el disseny d’una nova marca turística i la millora del web municipal. Pel que fa a la marca turística, s’ha escollit el concepte ‘Orígens’, com a element identificatiu i denominador comú de tots els atractius turístics de Puig-reig.

Aquests atractius, segons l’estudi, se separen en quatre eixos: el rural (turisme rural, camins, productors locals i comerç de proximitat), el natural (Vall de Merlès, Roques de Madrona, senderisme, BTT, la comarca i la proximitat amb els Pirineus), l’històric (el castell, els templers, el pont de Periques, la història medieval, l’església de Sant Martí…) i l’industrial (les colònies, el Llobregat, el tèxtil i el museu de Cal Vidal). Per tot plegat, l’eslògan ‘Puig-reig, terra d’orígens’ prendrà protagonisme en totes les polítiques que vindran en els propers mesos.

La nova marca turística també lligada a una nova imatge, dissenyada per la purreigenca Marina Bertran. La dissenyadora ha creat el logotip de la marca i les submarques (rural, natural, històric i industrial) amb l’objectiu que el visitant identifiqui amb rapidesa el municipi i els seus encants turístics.

En paral·lel, l’empresa berguedana La Padrina ha estat l’encarregada de desenvolupar un nou apartat dins la web de l’Ajuntament de Puig-Reig dedicat al turisme. Aquest nou apartat, segmentat segons les diferents submarques turístiques, està pensat per a la gestió i planificació de les visites a Puig-Reig segons “Les 5 etapes d’un viatge”. A més, la web també incorpora propostes properes al municipi per posar en valor el territori i la destinació en el seu conjunt, tenint en compte els municipis limítrofs.

Propostes adaptades a cada perfil

Laia Andreu, la consultora berguedana que ha liderat l’estudi, ha posat èmfasi en el fet que el pla d’acció ha d’acabar “creant una oferta turística que s’adapti a cada perfil de visitant”, des de les escoles que puguin venir al poble a fer una estada fins a les famílies que busquin la tranquil·litat del món rural o els joves que vinguin a gaudir fent esport a la natura.

L’estudi -que també ha originat una sèrie d’enquestes tant als allotjaments i els agents implicats en el turisme com també als visitants- constata que més de la meitat dels turistes que s’allotgen en una casa rural de Puig-reig no en surten. Un dels grans reptes del pla d’acció és capgirar aquesta tendència i unir els quatre orígens de Puig-reig per acostar-los al visitant i fer que s’enganxi al poble.

X