El turisme torna al Berguedà: 25% d’ocupació aquest cap de setmana però prop del 90% pel vinent i per Setmana Santa

Casa rural a Cercs. ACN

L’aixecament del confinament comarcal propiciarà que el turisme torni al Berguedà les properes setmanes. L’Associació d’Agroturisme del Berguedà xifra que l’ocupació en cases rurals per aquest primer cap de setmana de desconfinament rondarà el 25%, però s’enfilarà per sobre del 90% el cap de setmana vinent i per Setmana Santa. Per tot plegat, la restauració es frega les mans i espera omplir sense problemes uns aforaments que continuen limitats al 30%.

El president d’Agroturisme, Oriol Baños, ha explicat a l’Aquí Berguedà que durant tota la setmana han rebut una allau de reserves. La majoria són per al cap de setmana que ve i de cara a Setmana Santa, on a hores d’ara ja costa trobar allotjaments disponibles. Aquest primer cap de setmana les reserves s’han contingut més i amb prou feines arriben el 25%.

Tot i això, el retorn dels turistes és oxigen per a d’altres sectors com la restauració. Des de l’associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà, el seu president, Jordi Badia, assegura que l’aixecament del confinament ja s’ha notat entre setmana: “Hem tingut el 50% més de reserves que les últimes setmanes des de dilluns”. Amb aquestes xifres, Badia preveu que “si el temps es comporta, hi haurà molt moviment de gent tot el cap de setmana”.

De fet, el president dels restauradors apunta que “potser tindrem massa aire i ens ofegarem”. L’aforament als restaurants segueix limitat al 30% i en molts casos és fàcil fer el ple. Per tot plegat, la restauració confia que de cara a Setmana Santa el Govern flexibilitzi les restriccions i els deixi omplir més els locals. Si això no passa, hauran de dir que no a molts clients i el volum més gran de feina se centrarà en el menjar per emportar.

 

Les segones residències, un altre factor que convida a l’optimisme

La gent de segones residències també podrà tornar al Berguedà després de setmanes confinats a les comarques on estan empadronats. Tot i que en aquest cas els viatgers no compten per a l’agroturisme, sí que són una font d’ingressos per a la restauració.

A més, també es preveu que el trànsit a la C-16, la principal artèria viària del Berguedà, augmenti notablement respecte els últims caps de setmana. El moment més calent, a nivell de circulació per carretera, es preveu per aquest divendres al vespre, quan s’espera que milers de cotxes abandonin l’àrea metropolitana per passar el cap de setmana a la muntanya.

Ara bé, les xifres de mobilitat seran una incògnita fins a última hora per la meteorologia. La cota de neu ha de caure a partir d’aquesta tarda, i les nevades podrien fer que turistes i gent de segones residències es desdigués a última hora i optés per quedar-se a casa un cap de setmana més.

X