Junts per Berga proposa que s’inverteixin almenys 15.000 euros a accions per fomentar l’ús de bicis elèctriques

El principal grup de l'oposició presenta una moció al ple d'octubre que insta el govern a fomentar l'ús de Vehicles de Mobilitat Personal

Junts per Berga demanarà al govern de la CUP i ERC que reservi una partida de, com a mínim, 15.000 euros per al pressupost de l’any vinent per impulsar l’ús de bicicletes elèctriques. Ho farà a través d’una moció al ple d’octubre, que se celebrarà aquest dijous.

La moció assegura que utilitzar aquests diners per accions com ara subvencions per comprar bicicletes elèctriques “impulsaria molts veïns a fer el pas d’aparcar el seu vehicle convencional i començar a desplaçar-se amb bicicleta elèctrica”. Els avantatges, expliquen, serien “una ciutat més descongestionada i menys contaminada, i uns usuaris amb una vida menys sedentària i molt més saludable”.

La moció posa com a exemple les bicicletes elèctriques, però també menciona altres aparells com els patinets elèctrics, els segways o els monocicles. La febre per tota aquesta gamma d’aparells ha empès el principal partit de l’oposició a reclamar que es clavi la mirada en la mobilitat sostenible. Admeten que “serà complicat segregar la ciutat en voreres per a vianants, carrils bici i calçades per a vehicles de motor”, però asseguren que “cal crear cada cop més carrers o zones on es pugui anar a, com a molt, 30 km/h i on els Vehicles de Mobilitat Personal puguin compartir calçada amb els de motor”. En aquest últim aspecte, la moció també instarà el govern a senyalitzar millor aquesta mena de zones, amb velocitat limitada a 30 km/h.

Actualitzar l’ordenança vigent

Junts per Berga també clama perquè s’actualitzi l’ordenança municipal de circulació. L’última vegada que es va tocar va ser el 2006. Ara Junts per Berga demana que s’adapti la normativa i que s’hi incloguin les bicicletes elèctriques i els Vehicles de Mobilitat Personal.

A la nova ordenança, plantegen, s’haurà de tenir en compte els espais urbans i les condicions en què la circulació de bicis i VMP ha d’estar permesa. També els límits de velocitat màxima establerts, el nombre màxim de passatges per VMP, la necessitat de visualització o avís, i la prohibició de l’ús del mòbil.

X