Puig-reig dona vals als turistes perquè comprin al comerç local

Un estudi ha detectat que la majoria de turistes que s'allotgen al municipi interaccionen més aviat poc amb el poble, i l'Ajuntament vol girar la truita

Puig-reig ha impulsat una campanya per promoure el comerç local entre les persones que visiten el municipi. La iniciativa va donar el tret de sortida el passat agost i que s’allargarà fins a finals d’any. El projecte pretén donar a conèixer el comerç local i els productes d’elaboració pròpia del territori entre aquells visitants que s’allotgen en hotels, hostals, càmpings i cases de turisme rural de Puig-reig.

S’ha detectat que un dels perfils majoritaris de visitants al municipi són persones que s’allotgen en establiments turístics, però que interaccionen poc amb la vida al poble: no compren als comerços locals, no visiten els recursos del municipi i poques vegades fan àpats als establiments de restauració de Puig-reig. Per incentivar la sortida de l’allotjament d’aquests visitants i fomentar la interacció amb els agents del municipi, des de l’Ajuntament en col·laboració a l’empresa consultora Catexperience, s’ha realitzat una campanya de comunicació per explicar als visitants quins són els productes més típics de la zona, com comprar-los i també fer promoció de l’extensa xarxa comercial del municipi.

Cada visitant que s’allotja a un dels establiments hotelers de Puig-reig, rep quan arriba el lot de benvinguda a Puig-reig. Aquest lot conté un díptic amb el llistat de comerços adherits, una carta de presentació dels productes típics del territori i benvinguda al municipi i un val regal per valor de 5 euros que pot bescanviar en qualsevol dels comerços adherits.

D’altra banda, la trentena de comerços del municipi que s’han adherit a la campanya han rebut un cartell distintiu de la iniciativa i unes bosses per entregar les compres al visitant amb el logotip “PUIG-REIG, TERRA D’ORÍGENS” que al mateix temps, ajuda a la comunicació de la nova marca turística i al nou posicionament de la destinació. Tot el material s’ha elaborat amb materials reciclats. El disseny gràfic de la campanya ha anat a càrrec de Sergi Lleida.

Pla per dinamitzar el poble en l’àmbit turístic

Aquesta és una de les accions previstes dins del Pla de Dinamització Turístic de Puig-reig 2020-2021. Aquest projecte ja recollia la implementació d’una campanya comercial que acostés als visitants del municipi al seu teixit comercial. En el marc de l’objectiu “El turisme com a motor de desenvolupament econòmic local” s’ha fet un anàlisi dels perfils de turistes que visiten Puig-reig. En aquest anàlisi, s’han identificat diferents perfils i s’ha establert una estratègia de comunicació per a cada un d’ells.

X