Les UBIC del Berguedà sortejaran vals i regals als clients que trobin els elements discordants de cada aparador

Primera campanya conjunta de les unions de botiguers de tot el Berguedà. Des de fa mesos, s’han agrupat en un mateix ens, la Federació del Comerç Berguedà (FCB), i aquest Nadal llancen la seva primera acció conjunta. És una campanya dividida en dos eixos: la difusió de vídeos que reivindiquin el valor afegit de comprar al comerç de casa i el sorteig de vals i regals a través d’un joc que convidarà els clients a endevinar quin és l’element discordant de cada aparador.

Quin element no lliga a l’aparador?

El joc de l’element discordant començarà el 4 de desembre i s’acabarà al cap d’un mes, el 4 de gener. Consistirà en el fet que cada client haurà d’endevinar quin objecte de l’aparador de cadascuna de les botigues participants no lliga amb la resta. Quan ho sàpiga, ho haurà d’anotar en una butlleta que li donaran al mateix establiment. En entregar la butlleta, s’entrarà directament en diversos sortejos.

La FCB agrupa les unions de botiguers de Berga, Gironella, Puig-reig i Bagà. Tot i que el joc de l’element discordant serà present en tres dels quatre municipis de la Federació, cada associació local de botiguers farà el seu propi sorteig. A Berga, per exemple, se sortejaran 3 pacs de jocs de taula i experiències per a infants i famílies. A Gironella, estaran en joc vuit vals de compra per gastar a les botigues participants valorats en 500 euros. A Bagà, es rifaran 3 vals de 100 euros per gastar als comerços adherits a la campanya. I Puig-reig farà la seva pròpia campanya perquè, segons han explicat en roda de premsa, ja la tenien treballada abans de consensuar el joc de l’element discordant. La presentaran en les pròximes setmanes.

A banda, es farà un segon sorteig, d’una panera valorada en 100 euros feta amb productes del Berguedà i preparada pel Taller Coloma. Es rifarà una panera en cada municipi de la FCB.

Finalment, i com a cirereta del pastís, se sortejarà un viatge per a dues persones a Egipte. En aquest cas, hi haurà un únic guanyador a tota la comarca que sortirà de totes les butlletes amb els elements discordants que s’hagin entregat als municipis participants. El sorteig del viatge a Egipte, amb la participació -en aquest cas sí- dels botiguers de Puig-reig, es retransmetrà en directe el dia 8 de gener per la Televisió del Berguedà i per l’Instagram Live de la Federació del Comerç Berguedà (@comercbergueda) i Bergacomercial.

Vídeos promocionals del comerç local

Pel que fa als vídeos, en les pròximes setmanes i a través de les xarxes de la Federació del Comerç Berguedà i les diferents UBIC, es difondran quatre vídeos promocionals sobre el comerç de proximitat. En ells, s’intentarà transmetre tot allò que aporta el fet de comprar a casa, no només des del punt de vista del tracte de proximitat, sinó també des de l’òptica dels moments que es viuen a les botigues. Els vídeos també s’emetran a la televisió comarcal.

La FCB allarga la mà a les administracions públiques

La Federació del Comerç Berguedà s’ha presentat en societat amb una clara voluntat de dialogar amb les administracions públiques per arribar a projectes conjunts i a acords que facin que les dues bandes en surtin beneficiades. N’ha parlat en roda de premsa el president de l’agrupació, Xavi Orcajo (que també presideix la UBIC de Berga): “El comerç és un sector on costa molt que les administracions hi dediquin el temps que mereix i creiem que la FCB millorarà la connexió amb el sector públic”.

En la mateixa línia, el president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, ha celebrat el naixement de la Federació i ha assegurat que permetrà a les administracions poder tenir “un interlocutor vàlid” per “poder-nos alinear i escoltar aquells qui saben fer les coses, que són la gent de carrer, els que estan a primera línia, i els que ens saben dir de quina manera necessiten que els acompanyem”.