El gegant internacional Paulig absorbeix Liven per fer-la créixer en el mercat dels tex-mex i els snacks

Paulig, una empresa familiar d’alimentació i begudes d’abast internacional, ha fet oficial l’absorció de la berguedana Liven, que mantindrà la marca a tot el territori, però que ara passa a formar part del paraigües de Paulig. L’objectiu de la fusió és que Paulig s’obri encara més al mercat de tot Europa i que, a la vegada, Liven tingui més líquid econòmic per poder augmentar el volum de la seva activitat.

Segons un comunicat conjunt de totes dues empreses, Liven té un dels catàlegs de productes tex-mex i snacks més grans d’Europa, i el 2020 va generar ingressos per valor de 63 milions d’euros. L’empresa té uns 290 empleats que treballen entre Berga, Puig-Reig i Ocaña. Per la seva banda, Paulig té tres marques: Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green i Poco Loco. La seva seu principal és a Hèlsinki, a Finlàndia, i les vendes de tota l’empresa el 2020 van ascendir a 920 milions d’euros. La multinacional té més de 2.000 treballadors en 13 països diferents.

Pocs canvis a la pràctica

A la pràctica, el verd de Liven seguirà lluint al Berguedà i a Espanya, tant a les naus que ja hi ha al polígon de la Valldan, a Puig-reig, com a les oficines de Sant Cugat i al centre de distribució de Toledo. Així ho han confirmat a l’Aquí Berguedà fonts de l’empresa berguedana, que també han remarcat que els 290 empleats que treballen actualment a Liven continuaran fent-ho com a membres de la plantilla de Paulig. A més, les mateixes fonts han afegit que els dirigents de Paulig passen a ser els màxims mandataris de Liven, mentre que els caps de Liven mantenen el seu rol d’encarregats de l’empresa, però ara amb un esglaó per sobre.

Precisament, Rolf Ladau, CEO de Paulig, ha assegurat que “l’adquisició de Liven és un pas important en l’execució de la nostra estratègia de creixement i la nostra ambició de convertir-nos en una de les empreses d’alimentació i begudes més rendibles i de més ràpid creixement d’Europa, així com de liderar el sector de manera sostenible”. Ladau ha celebrat “la incorporació de Liven a la família” i ha destacat que reforça “la posició de Paulig com a empresa líder a Europa en productes tex-mex i també complementa l’oferta amb nous snacks”.

Per la seva banda, Salvador Montagut, CEO de Liven, comparteix l’entusiasme de Lanau: “Que Liven passi a formar part de Paulig m’omple de satisfacció. Compartim els mateixos valors i ambicions de sostenibilitat i, conjuntament, podem enfortir les nostres capacitats d’R+D per crear una categoria forta de snacks per al grup i adaptar-nos a noves zones geogràfiques i a nous segments”.