El tió, tot un soldat del comerç de proximitat, diu: “Si no comprem de proximitat, l’hem ben cagat”. El caganer, un altre abanderat del ‘KM0’, hi afegeix: “Si només comprem per internet, cagada pastoret”. I el Pare Noel, que a la funció representa el defensor del capitalisme, etziba: “Si a casa deixem de comprar, parirem un pet com un aglà”. És la divertida campanya de Nadal que enguany ha escollit la Federació del Comerç Berguedà.
La suma d’unions de botiguers de la comarca distribuirà cartells amb aquests tres missatges conscienciadors per tota la comarca. La idea és que els possibles clients trobin les tres garrofes del tió, el caganer i el Pare Noel a la sopa: hi haurà cartells a les botigues, a les xarxes socials i, fins i tot, se n’han fet adhesius per poder-se enviar per WhatsApp.
A banda de les garrofes, cada cartell compta amb una frase que destaca una dada sobre la realitat del comerç de proximitat. També n’hi ha tres de diferents: “Al Berguedà, el 70% de les joguines, oci, llibres i música les comprem per internet”; “Si seguim així, en 10 anys, més del 50% del comerç berguedà s’haurà perdut”; i “El 55% dels berguedans ens gastem els diners fora de la comarca”.
La campanya ha estat ideada per l’estudi FURA, amb seu a Berga. I les il·lustracions que apareixen als cartells per donar un toc nadalenc i desenfadat les ha fet Júlia Quintana.
Sorteig de tres paneres a Instagram
En el marc de la campanya, se sortejaran tres paneres, valorades en 120 euros cadascuna, amb productes del Berguedà i prèviament elaborades per l’Associació Pro Disminuïts Psíquics del Berguedà.
Per participar-hi, caldrà fer clic en una de les publicacions sobre la campanya que la Federació del Comerç Berguedà (@ComercBergueda) farà en els pròxims dies. Un cop allà s’haurà de seguir el perfil, posar m’agrada a la publicació i comentar escrivint l’inici d’una garrofa i etiquetant una persona perquè l’acabi. En fer-ho, s’entrarà al sorteig, que se celebrarà el primer dilluns després de festes, dia 9 de gener.
El president de la Federació del Comerç Berguedà, Xavi Orcajo, i la vicepresidenta, Eva Gorchs, han destacat que la campanya busca cridar l’atenció dels clients i fer-los adonar de la importància de comprar a prop de casa.