En marxa una nova campanya de Nadal de Bergacomercial. Aquesta vegada la unió de botigues de la capital del Berguedà organitza diverses iniciatives per garantir un ambient acollidor als carrers i per afavorir a l’increment del consum de proximitat. La campanya de la unió de botiguers de la ciutat complementa la que fa uns dies va presentar la Federació del Comerç Berguedà, per a tota la comarca, amb missatges conscienciadors sobre la importància de comprar a les botigues d’aquí.
A Berga, els botiguers tornen a impulsar el joc de l’element discordant. S’hi pot jugar des del cap de setmana passat i fins al 4 de gener i, com sempre, consisteix a resseguir tots els aparadors de l’associació per trobar l’element discordant que hi ha en cadascun d’ells. Primer cal demanar la butlleta del joc en algun dels comerços adherits i, un cop s’ha completat amb tots els elements discordants, entregar-la a qualsevol dels botiguers de l’associació. Fet tot el procés, el client entrarà en el sorteig d’una bicicleta de VeloBerga, 3 lots de jocs de JugaJoc, 3 lots de llibres infantils i juvenils de la QuatreCantons, la Llibreria Huch i la Sense Paraules, 20 entrades pel Salti Jocs i 10 més per al Salti Parc del Berga Resort. El sorteig dels premis es farà l’11 de gener a les 9 del matí, en directe per Instagram, des de la plaça de Sant Pere.
Un matí de patge reial al Vall
Una altra de les iniciatives de la campanya dels botiguers de Berga és que han aconseguit portar un patge reial a la ciutat perquè atengui tots els infants durant un matí. Serà el 4 de gener, al mig del passeig de la Indústria. De dos quarts d’11 (10.30 h) a dos quarts de 2 (13.30 h), el patge recollirà les cartes i els desitjos de tots els nens que s’hi acostin.
Durant tot el desembre, la unió de botiguers deixarà diversos tions de Nadal repartits pels principals eixos comercials de la ciutat per afavorir a l’ambient nadalenc que es pretén donar a la via pública per festes. I, a més, el 23 de desembre, a partir de les 6 de la tarda, la Coral da Capo cantarà nadales per tot el carrer Major en un dels moments àlgids de les compres de Nadal.
Incentivar les compres de després de Nadal
Bergacomercial també centrarà part dels seus esforços a incentivar que les famílies no s’oblidin del comerç de proximitat quan hagin passat les festes. Entre el 19 i el 24 de desembre, totes les botigues d’alimentació i alguns serveis adherits a la unió de botiguers recolliran tiquets de compra dels clients per tal que entrin en un sorteig de 20 vals de compra de 100 euros.
El sorteig es farà dimecres 4 de gener a l’escenari on el patge reial rebrà els infants durant tot el matí, al Vall. I els vals de compra es podran utilitzar a partir de la segona quinzena de gener.
A més, Bergacomercial col·laborarà amb la Quina Berguedà que organitzen l’Handbol Berga, el Club Esportiu Berga, el Bàsquet Berga, els Mountain Runners del Berguedà i la secció de vòlei del Club Esquí Berguedà. La unió de botiguers farà un sorteig d’entrades per a la quina a través dels seus perfils de xarxes socials.
I finalment, els botiguers també han col·laborat amb la compra de penjolls de Nadal solidaris que han fet els usuaris del Taller Coloma i Grup Horitzó. En total, l’associació ha realitzat una aportació de prop de 2.000 euros cap a les dues fundacions i aprofitarà els penjolls per decorar les botigues durant les festes de Nadal.