Efectius del Grup Especial de Verins i Antifurtivisme del cos d’Agents Rurals han identificat i denunciat dos individus per caçar becades (Scolopax rusticola) sobre terra cobert de neu per sota dels 1.700 metres d’alçada. És una pràctica prohibida per llei, però és que, a més, a una de les persones identificades també la van denunciar per tenir la llicència de caça caducada.
Els Agents Rurals van detectar a través d’Instagram una publicació dels mateixos caçadors en què mostraven la caça menor que estaven fent en un lloc que s’apreciava perfectament cobert de neu.
A partir d’aquestes imatges, els agents van identificar que la gravació s’havia fet a Vallcebre. I en una inspecció sobre el terreny van localitzar els emplaçaments concrets, dins una Àrea Privada de Caça. Un d’aquests indrets és a 1.368 metres d’alçada i l’altre, a 1.536. La normativa vigent a Catalunya impedeix fer-ho i, per això, van procedir a la cerca i identificació dels caçadors participants.

Van aparèixer en un mitjà de comunicació com a experts en cacera sobre neu
A més de les imatges a Instagram, els individus denunciats van gravar una entrevista per un mitjà de comunicació que es va difondre per YouTube. En ella, apareixen com a persones expertes en la cacera sobre la neu i parlen de la cacera d’aquella jornada corroborant les dades que els inculpen.
Els agents els van aixecar acta de denúncia i van procedir al comís de les armes utilitzades pels fets denunciats, que han estat lliurades en dipòsit a la Guàrdia Civil.





