Més d’una vintena d’atletes del Berguedà, al campionat d’Espanya de curses de muntanya

Es disputa aquest cap de setmana a Àvila i hi ha diversos noms de la comitiva berguedana que figuren entre els favorits per assaltar el podi.

Jan Torrella, durant la vertical a El Paso, el 2022. RFEA (TWITTER)

Més d’una vintena d’atletes del Berguedà participaran aquest cap de setmana al campionat d’Espanya de trail running vertical i de curses de muntanya. Hi aniran sota el paraigües del club d’atletisme berguedà JAB Berga, que portarà noms a pràcticament totes les categories del certamen. El campionat es disputarà a Candeleda, a Àvila, a la vall del riu Tiétar. Dissabte es disputaran les proves de pujada vertical i diumenge, la resta de curses de muntanya.

Pel que fa als berguedans, destaca la baixa d’última hora de Toni Baños, per molèsties al turmell. Malgrat tot, la comitiva comarcal serà nombrosa, amb Alfonso López liderant l’equip tècnic de l’entitat.

Pel que fa a la prova vertical, Bel Calero competirà pel títol absolut, Raul Arpal i Lluís Puigvert lluitaran en sub20, Jan Torrella i Lleïr Barcons ho faran a sub23, Marc Rocadembosch i Fede Garrido a master, i Aina Civil i Llibert Bonet a sub18.

Diumenge, a l’apartat de curses de muntanya, fins a sis atletes del JAB participaran a la prova absoluta. Són Victor Da Costa, Daouda Diame, Roger Comellas, Sara Roca, Bel Calero i Natalia González. En sub-23, Pol Camprubí, Jan Torrella, Oriol Gibert i Vanessa Galera seran els representants del club del Berguedà, i Oscar Cabeza i Fede Garrido seran a la categoria màster. I en sub18, Llibert Bonet, Aina Civil, Berta Rota i Estel Farrés intentaran acostar-se als llocs de privilegi de la prova.

Les proves

La prova vertical arrencarà al parc de la Barranca. Els participants hauran d’afrontar un recorregut de 7,5 quilòmetres i 1.040 metres de desnivell positiu. Per a les categories sub18, sub20 i màster +70, el recorregut serà més curt, de 4,7 quilòmetres i 670 metres de desnivell acumulat. Jan Torrella, Bel Calero i Lluís Puigvert són les grans esperances de la comitiva berguedana per als llocs capdavanters.

De cara a diumenge, la cursa sub23, absoluta i màster tindrà un recorregut de 16 quilòmetres amb un desnivell positiu acumulat de 840 metres de pujada. Les categories inferiors tindran un recorregut més curt, de 7 quilòmetres i 380 metres de desnivell positiu acumulat. En aquest bloc, les principals esperances tornen a ser Jan Torrella, Bel Calero i Lluís Puigvert.