Josep Maria Serarols: «La tossuderia de Paulig amb el Berguedà és el nostre gran tresor»

El president de la patronal d'empresaris del Berguedà celebra la inversió que el grup finès farà al polígon de la Valldan, però lamenta que, a Olvan, el ritme de l'administració no hagi casat amb les necessitats empresarials.

Paulig, recollint un premi a la Nit de l'Empresa, organitzada per l'ACEB. M.C.

«És el nostre gran tresor». Així ha estat la primera reacció del president de l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà, Josep Maria Serarols, a l’anunci de la inversió de 12 milions de Paulig per créixer a la fàbrica del polígon de la Valldan. Serarols ha celebrat el tarannà i els valors del grup, que opta per créixer a la comarca, malgrat els entrebancs, i en destaca especialment «la insistència i la tossuderia».

L’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà (ACEB) ha actuat sempre com un dels principals grups de pressió per accelerar el polígon d’Olvan. Paulig va anunciar una inversió de 42 milions per aterrar-hi fa uns mesos, però els endarreriments els han empès a tirar, d’entrada, cap a una altra banda. El projecte a la Valldan és menys ambiciós, però els permet créixer de manera més immediata que no pas a Olvan, si bé recalquen que la via per desenvolupar-se a Rocarodona no està descartada.

«Un somni»

Serarols admet que un possible aterratge de Paulig a Olvan és «un somni» per l’associació que representa. Entén que projectes d’aquesta magnitud certifiquen el que han defensat durant tants anys des de la patronal: que el polígon d’Olvan era urgent i que esdevindria una punta de llança per al creixement econòmic de la zona.

Hi continua creient amb fermesa, però no amaga que darrere de la inversió de Paulig a la Valldan, hi ha una cara fosca: que el pla inicial, per aterrar a Olvan, de moment no s’ha pogut culminar. «El ritme de l’administració, una vegada més, no ha casat amb les necessitats empresarials; és un drama, però és així», ha dit Serarols.

El president de l’ACEB ha celebrat que, encara i així, Paulig hagi escollit seguir desplegant-se al Berguedà i que el grup tampoc no descarti l’aterratge a Olvan. Això últim confia que també serveixi per fer pressió perquè els passos del futur a Rocarodona s’agilitzin el màxim possible.