Els pagesos aixequen el tall a la C-16, després de cinc dies i quatre nits a la carretera

Ho han decidit després de reunir-se amb el president de la Generalitat, si bé s'han mostrat molestos amb la brevetat de les declaracions que Salvador Illa ha fet públicament. El tall ha estat ininterromput des de dijous a la tarda.

Els pagesos de la Catalunya central han decidit aquest dilluns al vespre aixecar el tall a la C-16 que mantenien ininterrompudament des de dijous a la tarda. L’assemblea del tall ha pres la decisió, després de la reunió que el Gremi de la Pagesia ha mantingut amb el president de la Generalitat, Salvador Illa, i d’escoltar les declaracions públiques posteriors del cap de l’executiu català.

Illa ha assegurat als pagesos que tot el govern assumeix els compromisos del conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, i després també ho ha dit públicament: «Vull deixar-ho clar. El conseller Ordeig parla en nom del govern. I els compromisos d’Ordeig són els del govern i, en particular, els del president».

Molestos per la brevetat del president

El centenar de manifestants que seguien al tall han escoltat les declaracions del president Illa ja de nit, amb algunes fogueres enceses per passar el fred. Durant la intervenció, s’han escoltat alguns xiulets i crits de protesta.

Pol Requena, un dels pagesos del tall, ha admès a l’Aquí Berguedà que esperaven que Illa s’esplaiés una mica més en les declaracions: «Esperàvem una mica més d’extensió per donar importància a la situació que estem vivint, que no s’havia vist mai, però creiem que no ha estat a l’altura de les circumstàncies. Hi ha hagut un tall amb gent a les carreteres de tres punts del país durant cinc dies i quatre nits«.

Ara bé, Requena considera que les declaracions han de quedar a un cantó i ara s’ha de vetllar pels fets: «No hem de confiar tant en les paraules, sinó que el que volem i necessitem és que es materialitzi tot el que s’ha acordat». L’agricultor ha confiat, en aquesta línia, en els acords de la junta gestora que ho ha negociat amb el govern.

Aquesta junta negociadora ha sortit amb bones sensacions de la reunió amb el president: «Sortim satisfets perquè Illa ha fet seus els compromisos d’Ordeig amb el sector», ha afirmat Jordi Aguilera. I ha afegit que «a partir d’ara, començarem les taules de treball i el seguiment directe per la dotació de recursos al sector i la minimització de l’impacte de l’acord UE-Mercosur».