L’alcalde de Berga, Ivan Sànchez, ha confirmat aquest dijous al matí, en l’atenció als mitjans de comunicació prèvia al ple ordinari de novembre, que els senglars que vivien a la rasa dels Molins des de feia setmanes han estat capturats.
Segons l’alcalde, els Agents Rurals van interceptar-los dimarts, després de dies provant tota mena d’accions per aconseguir-ho: «Pot semblar fàcil de resoldre, però no ho ha estat tant. S’han provat gàbies i diferents sistemes i, finalment, s’han pogut atrapar».
«Sense fer soroll»
Sànchez ha aclarit que l’Ajuntament era conscient de l’existència dels senglars a la rasa dels Molins des de fa setmanes. Segons diu, des de «molt abans» que comencessin a córrer les notícies als mitjans i els vídeos a la xarxa.
Ara bé, l’alcalde ha defensat que «el problema s’ha resolt de la manera que es resolen els problemes: sense fer soroll». I ha afegit que «com a administració pública, estem obligats a resoldre els problemes així».
L’alcalde també ha apuntat que els problemes urbans relacionats amb la fauna cinegètica van a l’alça: «Hi ha una proliferació bastant important d’aquesta mena d’animals i Berga està envoltada de massa forestal, agrícola i ramadera, per on aquests animals freqüenten».




