Els senglars de la rasa dels Molins, capturats: «Pot semblar molt fàcil, però no ho ha estat tant»

L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, confirma que Agents Rurals va interceptar els senglars aquesta setmana, després de dies intentant-ho mitjançant diferents tècniques.

Senglars a la part sud de la rasa dels Molins. CEDIDA

L’alcalde de Berga, Ivan Sànchez, ha confirmat aquest dijous al matí, en l’atenció als mitjans de comunicació prèvia al ple ordinari de novembre, que els senglars que vivien a la rasa dels Molins des de feia setmanes han estat capturats.

Segons l’alcalde, els Agents Rurals van interceptar-los dimarts, després de dies provant tota mena d’accions per aconseguir-ho: «Pot semblar fàcil de resoldre, però no ho ha estat tant. S’han provat gàbies i diferents sistemes i, finalment, s’han pogut atrapar».

«Sense fer soroll»

Sànchez ha aclarit que l’Ajuntament era conscient de l’existència dels senglars a la rasa dels Molins des de fa setmanes. Segons diu, des de «molt abans» que comencessin a córrer les notícies als mitjans i els vídeos a la xarxa.

Ara bé, l’alcalde ha defensat que «el problema s’ha resolt de la manera que es resolen els problemes: sense fer soroll». I ha afegit que «com a administració pública, estem obligats a resoldre els problemes així».

L’alcalde també ha apuntat que els problemes urbans relacionats amb la fauna cinegètica van a l’alça: «Hi ha una proliferació bastant important d’aquesta mena d’animals i Berga està envoltada de massa forestal, agrícola i ramadera, per on aquests animals freqüenten».