Els accidents de trànsit al Berguedà s’han reduït de manera dràstica en el que portem d’any. Si el 2006 continua a aquest ritme, la comarca tancarà l’any amb menys de la meitat d’accidents i de víctimes que l’any passat.
De moment, han tingut lloc 26 accidents de trànsit, amb 2 morts, 14 ferits greus i 22 de lleus. Encara no ha acabat l’any i, per tant, l’estadística pot variar molt, però el nombre d’accidents del 2006 és molt lluny dels anteriors, i hauríem de patir una tardor negra per capgirar la situació.
El 2005 es va tancar amb 104 sinistres, 9 morts, 71 greus i 135 lleus. I el 2004 les xifres van ser una mica més moderades: 82 accidents de trànsit a les carreteres berguedanes, amb 7 víctimes mortals, 27 ferits lleus i 100 més de greus.
L’experta en gestió del trànsit Elisa Soler, de RACC Canigó, considera que la sensibilitat dels conductors per la seguretat viària ha augmentat, fins i tot abans de l’entrada en vigor del carnet per punts, pel debat públic que ha generat. De tota manera, demana prudència i aconsella no abaixar la guàrdia.
Dels 26 accidents que hi ha hagut aquest anys al Berguedà, set han tingut lloc a l’Eix del Llobregat, un a la carretera Guardiola-Campdevànol, i la majoria, disset, s’han produït a l’interior dels pobles. En vies urbanes, la majoria d’accidents tenen lloc per distraccions dels conductors.
El 2005, dues persones van morir atropellades a Berga per distraccions dels conductors, després d’anys sense víctimes mortals a l’interior de la ciutat.


