El grup vocal V-9, de Viladomiu de Nou, estrena el proper 28 d’octubre el musical “Fil i carbó”, basat en la novel•la que porta el mateix títol i que és obra de Ramon Soler. Tracta dels trasbals d’una família en motiu de l’explosió de l’any 1944 en una mina de Saldes, en què van morir 34 miners. Una història real, tràgica, recollida en un llibre i ara en forma de musical. El compositor de l’obra és Carles Rulló, de Viladomiu Nou, que hi ha treballat durant tres anys.
En total, pujaran a l’escenari una seixantena de persones, entre els cantants de la coral, i diversos col•laboradors, que s’hi ha apuntat per a l’ocasió.
Entre tots, explicaran la història d’una dona afectada per la mort del seu marit en l’explosió de la mina de Saldes. De la mina on treballava l’home, a la fàbrica tèxtil on s’incorpora la dona, davant de la necessitat de portar un sou a casa. Però refer-se del drama no resultarà tan fàcil.
L’estrena serà el dissabte 28 d’octubre a les 10 al magatzem de les bales de Viladomiu Nou, i es tornarà a representar l’endemà, diumenge 29, a les 6 de la tarda.


