Les entitats anarquistes diuen que les relacions amb l’Ajuntament de Berga són les pitjors dels últims deu anys

Les relacions entre els col•lectius juvenils i l’Ajuntament de Berga són les pitjors dels últims deu anys, segons el Centre d’Estudis Josep Ester Borràs, l’associació Columna Terra i Llibertat i l’Ateneu Llibertari del Berguedà.
En un comunicat adreçat a Ràdio Berga, els joves denuncien el que consideren que és un incompliment reiterat per part de l’Ajuntament dels acords adoptats abans de l’última Patum. Diuen que el consistori nega a les entitats anarquistes la possibilitat de fer actes al carrer amb normalitat, mentre que altres entitats, diuen, tenen totes les facilitats del món. A més, els joves també es queixen que l’Ajuntament triga molt a tornar-los les fiances que hi dipositen.
El comunicat contrasta amb les paraules, ahir, del portaveu de la Plataforma per la Convivència al Berguedà, Josep Sensada, que deia que el balanç de l’última Patum és positiu, i també ho són els esdeveniments que han tingut lloc des de llavors. El cap de setmana passat, per exemple, els col•lectius de joves independentistes i anarquistes, conjuntament amb la Plataforma, van organitzar a la Font Negra dues tandes de concerts, i la relació amb el consistori per a l’organització dels actes va ser, segons diu, fluïda.
Per això, Josep Sensada assegura que els resultats són positius si s’analitza la relació entre joves i Ajuntament.
Ahir, la Plataforma es va reunir amb la Policia Local, els Mossos d’Esquadra i l’alcalde de Berga, en el marc de les trobades que es fan regularment des del cas Isanta. Les parts no es trobaven des d’abans de la Patum, i per això, a la reunió d’ahir es van analitzar també els resultats del dispositiu establert per les festes del Corpus.