L’Escola Municipal de Música de Berga necessita més espai i més adequat. Aquesta reivindicació no és nova. Al contrari, professorat, pares i alumnes fa temps que reclamen el trasllat de l’escola, que s’ubicarà en un nou edifici a la zona de l’antiga caserna. Actualment les aules estan ubicades al centre cívic, on hi ha mancances perquè no és una infraestructura adequada per a una escola de música, que cada cop ofereix més especialitats i té més demanda d’alumnes. Aquest curs hi ha passat uns 500 alumnes, i el centre cívic s’ha fet petit per encabir mig miler de nens i nenes i joves.
De moment hi ha sobre la taula un avantprojecte per fer la nova escola municipal de música de Berga. S’ha de fer el projecte, trobar finançament i començar les obres. L’equip docent del centre calcula que no es podran traslladar fins d’aquí a uns tres anys, si no s’encallen els tràmits. En aquest sentit, els pares dels alumnes de l’escola de música són optimistes, tal com ha explicat Ignasi Montagut, de l’associació de pares i mares.
De moment però, per al curs que ve i els propers no hi haurà canvis. Les aules de l’escola de música fa dotze anys que estan ubicades al centre cívic i hi continuaran fins que no es construeixi el nou equipament. Tot i això, l’equip docent treballa per oferir als alumnes una oferta cada cop més àmplia d’instruments i cant, entre d’altres. Actualment s’imparteixen a l’Escola Municipal de Música de Berga 25 especialitats.

