El nou govern de Gironella eliminarà la figura del portaveu, i cada regidor serà responsable d’explicar l’activitat de la seva regidoria. ERC i CiU han pactat el nou cartipàs municipal, que s’aprovarà la setmana que ve en el primer ple del nou mandat. I els nous socis de govern han acordat no nomenar cap portaveu del govern, un càrrec que, en els últims quatre anys, havia ostentat el número 1 del PSC, Joan Torra.
L’alcalde de la vila, Ramon Costa, considera que l’alcalde pot parlar en nom de tot l’equip de govern, i que cada regidor ha de tenir l’autonomia suficient per explicar-se en públic quan ho consideri oportú.
A més de l’alcaldia, Costa assumeix també la regidoria d’Hisenda, i pren Festes al seu número 2, Melitó Espelt. Quan era a l’oposició, CiU havia criticat diverses vegades la gestió d’Espelt, sobretot pel que fa al Carnaval. Ara, serà l’alcalde qui s’ocuparà de les festes de Gironella, però diu que hi hauran de treballar en conjunt diverses regidories.
La número 1 de CiU, Mercè Font, serà la primera tinent d’alcalde, i ocuparà l’alcaldia d’aquí a tres anys. També assumeix dues carteres de pes: Urbanisme i Governació. Per part d’ERC, Lurdes González s’ocuparà d’Ensenyament, Melitó Espelt tindrà al seu càrrec Obres i Serveis, i Josep Triviño es quedarà amb les carteres de Benestar Social i Sanitat. Per part de CiU, el número 2, David Font acumularà quatre carteres: Joventut, Cultura, Comunicació i Noves Tecnologies. Sílvia Corbera dirigirà Promoció Econòmica i Entitats i Participació. I Artur Feliu s’ocuparà d’Esports i de Medi Ambient i Sostenibilitat.
Hi haurà dues tinences d’alcaldia més: la segona, per a David Font, de CiU, i la tercera, per a Melitó Espelt, d’ERC.



