La Pujada de Bagà a Coll de Pal arriba diumenge a la 25ena edició

La Pujada de Bagà a Coll de Pal arriba aquest diumenge a la 25ena edició. Serà una edició especial de la cursa, i per celebrar-ho es farà una arrossada per a tots els participants i els seus acompanyants. Una altra de les iniciatives que el Club dels Amics de l’Atletisme de Bagà, organitzadors de la cursa, volen posar en marxa per celebrar l’efemèride és la publicació d’un llibre, que recopili informació, fotos i anècdotes relacionades amb la Bagà-Coll de Pal. S’està començant a recollir les dades i es preveu que s’editi el proper any.
Però, de moment, per a diumenge s’ha preparat un recorregut de poc més de 19 quilòmetres, des de la plaça del Raval de Bagà i fins a Coll de Pal, amb un desnivell de 1.300 metres, i per asfalt. Ramon Puig, del Club dels Amics de l’Atletisme de Bagà, comenta que és una prova dura, no apte per a tothom. Els que no puguin fer la cursa en tres hores (que és el temps que es dona) podran sortir a les 8 en comtpes de les 9 per tenir una hora més i arribar, com a màxim, a les 12 del migdia, que és l’hora límit marcada per l’organització.
Tot i haver de fer front a la competència d’altres curses que se celebren el mateix dia, els organitzadors esperen comptar amb més d’un centenar de participants.
L’origen de la prova, que és puntuable per al Campionat de Catalunya de curses de fons, està lligat a la inauguració del Túnel del Cadí l’any 1984 i té com a objectiu promocionar aquesta zona de muntanya.