Cardona celebra diumenge la Fira de la Llenega, amb el concurs boletaire infantil com a gran novetat

Cardona està de doble celebració. Per una banda, ahir es va saber que el Tour passarà per aquesta població bagenca, i per altra banda, diumenge es fa la Fira de la Llenega. A part de l’innegable protagonisme que tindrà aquest bolet, la fira també articula una oferta complementària que inclou parades d’artesania, una exposició micològica, un concurs de llenegues, un altre de conserves, degustacions i altres actes lúdics com una cantada d’havaneres. Serà aquest diumenge, 26 d’octubre, durant tot el dia.
Un certamen que, enguany, es presenta molt concorregut ja que la temporada de llenegues es preveu bona.A més, diumenge, tothom qui ho vulgui podrà consultar els seus dubtes a un micòleg. Els restaurants del poble també prepararan per l’ocasió plats especials amb llenegues.
La principal novetat de la Fira de la Llenega d’aquest any és el concurs boletaire infantil. És el primer any que es fa i la intenció és, segons ha explicat al programa Berguedà Matí l’alcalde de Cardona, Josep Maria Sala, és promoure el món del bolet entre els més petits. El concurs inclou diferents categories com la llenega més gran o la més original.
Diumenge, doncs, esperen milers de persones a Cardona, ja que també és una excusa per veure d’una altra manera, l’important patrimoni artístic, històric i natural del municipi. Els visitants poden aprofitar per visitar per exemple el Castell o la muntanya de Sal. I és que el sector turístic a Cardona no nota la crisi. Segons l’alcalde, el nombre de visitants es manté igual que l’any anterior i no hi haurà problemes per assolir els 100.000 visitants que, de mitjana, rep cada any Cardona.