Capolat posa en marxa la reconstrucció del santuari dels Tossals

La reconstrucció del santuari dels Tossals ja està en marxa. Han començat les obres d’arranjament de la carretera i just quan aquests treballs acabin es començarà la construcció d’un refugi de muntanya. Aquest nou equipament, juntament amb un centre d’estudis de natura, fauna i flora, vol ser un nou atractiu turístic del Berguedà i una proposta que completi l’oferta de turisme i natura de Capolat.
La previsió de l’Ajuntament de Capolat és que les obres estiguin enllestides a mitjans de l’any que ve. En total, entre la construcció del nou edifici i el condicionament de l’entorn i la carretera, el projecte tindrà un cost aproximat d’un milió d’euros. El refugi de muntanya tindrà vint places d’allotjament, repartides en habitacions per a dues, quatre o sis persones, totes amb bany. També hi haurà cuina i restaurant amb una capacitat per a quaranta persones i on abans hi havia la nau de l’església del santuari es construirà una sala polivalent.
L’alcaldessa de Capolat, Carme Boixader, ha explicat a Ràdio Berga que s’havia detectat la necessitat de posar en marxa un servei com aquest, que permeti completar l’oferta de turisme rural d’iniciativa privada, la qual, segons l’alcaldessa, funciona molt bé.
L’oferta del refugi de muntanya es complementarà amb un centre que promourà l’observació i l’estudi de la natura de Capolat. Per exemple, del Trencalòs, una espècie de voltor que aquest any ha criat per primera vegada, després de quatre anys treballant perquè es quedi a Capolat.
Els treballs de reconstrucció del santuari dels Tossals obligaran enguany a què l’aplec dels Tossals, que se celebra el 15 d’agost, no es pugui fer al seu emplaçament tradicional. L’Ajuntament anunciarà més endavant on es farà.