L’empresa Deca, de l’Ametlla de Casserres, presenta concurs de creditors

L’empresa Deca, de l’Ametlla de Casserres, presenta concurs de creditors. Es tracta, segons ha volgut deixar clar el gerent de l’empresa, Ramon Gendrau, d’un concurs de creditors voluntari de continuïtat, la qual cosa significa que l’empresa no té cap intenció de tancar tot i que passa per un mal moment econòmic.
Decapulp és una empresa familiar, que des del 1972 es dedica a produir embalatges de cel·lulosa moldejada. En aquests moments l’activitat es divideix en dues branques: la d’alimentació i la industrial. I la plantilla és de 32 treballadors.
Pel que fa la branca d’alimentació fan per exemple cartrons d’ous o embalatges per ampolles, entre d’altres. La matèria primera dels productes és paper reciclat, ja sigui diari, revista, paper verge o cartró, i durant la seva elaboració s’afegeixen només additius ecològics respectuosos amb el medi ambient. La distribució d’embalatge per a productes alimentaris els funciona bé a Deca, segons el gerent, perquè es pot produir molt amb poca inversió. No passa el mateix, en canvi, amb la branca industrial, i d’aquí que Deca tingui un deute que no pot assumir en aquests moments.
Resulta que fa un temps Deca va fer una inversió molt alta per una màquina que servia per fer embalatges per a televisions, mòbils… tenint en compte que treballaven per a grans empreses com Sony, Samsung o Sanyo, entre d’altres. Doncs bé, llavors aquestes indústries es van deslocalitzar perquè l’elaboració del conjunt del producte els sortís més econòmic, i això ha perjudicat molt fort a Deca, que s’ha quedat sense clients molt importants. Fins al punt que la màquina per la qual es va fer una gran aposta ecònomica està parada.
L’empresa de l’Ametlla de Casserres va confiar amb aquests clients i va fer grans inversions que ara no pot pagar perquè no té demanda. Deu diners a proveïdors (no pas a treballadors, que no han deixat de cobrar el sou) i davant d’aquesta situació Decapulp s’ha vist obligada a presentar concurs de creditors per renegociar els deutes a llarg termini i mentrestant continuar treballant i intentar trobar nous mercats i noves sortides.