El sindicat CGT denúncia l’empresa Iniciatives Berguedanes de Comunicació SL, editora del diari gratuït Berguedà Actual, per acomiadament improcedent i per no pagar a dues de les seves treballadores. Segons el sindicat, l’empresa va extingir el contracte d’aquestes dues treballadores, una periodista i una administrativa, el passat mes de juny i no els ha pagat ni la quitança, ni les indemnitzacions per l’acomiadament.
La CGT considera que l’acomiadament és improcedent perquè el diari continua publicant-se i perquè no s’ha produït el tancament de l’empresa. A més, asseguren que “la difícil situació econòmica que travessa l’empresa és fruit d’una mala gestió de la gerència”, responsabilitat de Jordi Simon. Josep Cara portaveu de la CGT de Berga assegura que tenen coneixement de la intenció que Berguedà Actual es continuï publicant, però a través d’una altra empresa i per això diu que pressionaran en tots els sentits.
El sindicat reclama a l’empresa que pagui a les dues treballadores els deutes que té amb elles i també les diferències de sou corresponents a l’aplicació del conveni de premsa no diària, ja que totes dues treballaven amb el conveni d’oficines, el qual no els corresponia. De moment, ja han fet la denúncia legal i han donat a conèixer públicament la problemàtica, però es continuen mostrant oberts a arribar a un acord amb l’empresa.
Josep Cara ha reclamat responsabilitat davant la gestió de l’empresa Iniciatives Berguedanes de Comunicació i ha assegurat que el sindicat pressionarà amb “accions de protesta pública”. A més, d’aquestes dues treballadores acomiadades del diari Berguedà Actual, un altre membre de la plantilla també s’ha vist afectat per les retallades. En aquest cas, però, hi va haver acord amb l’empresa. Segons el sindicat, hi hauria un treballadors més a l’empresa, que encara està desenvolupant les seves tasques.


