Els partits a l’oposició a l’Ajuntament de Berga, PSC, CUP i PP, critiquen durament els pressupostos presentats per l’equip de govern de CiU. En especial, pel retard amb el que arriben, ja que han passat pel ple un cop començat el mes d’agost. Els socialistes consideren que no s’ha donat als pressupostos “la importància que mereixen”, la CUP qualifica el retard de “negligència” i el PP de “manca de serietat”. Un retard que Gendrau va justificar per la incertesa sobre si hi hauria o no una pròrroga per executar les obres del Pla de Barris, com finalment ha estat.
Els diferents partits van posar en dubte que les xifres aprovades serveixin realment per reduir el dèficit municipal i alhora contribuir a la reactivació econòmica de la ciutat. El PSC va lamentar la “manca de coherència” en algunes de les reduccions i va demanar explicacions sobre l’augment de la partida per a personal eventual i honoraris professionals. Per als socialistes els pressupostos de l’Ajuntament són “poc treballats” i no incideixen “gens en el principal problema, que és pagar un pilot de factures pendents”.
La CUP va criticar que la partida per a Promoció Econòmica es redueixi a 10.000 euros si és que, va dir ahir al ple Oriol Camps, “com deien en campanya aquesta és la nineta dels seus ulls”. L’alcalde va respondre que la retallada pressupostària no canvia la voluntat de l’equip de govern d’enfocar les seves polítiques a la reactivació de l’economia i va justificar la reducció d’aquest capítol pel traspàs de personal d’aquest àmbit a l’empresa municipal BRG Progrés. Per a la CUP, els pressupostos no denoten “una voluntat real d’estructurar mesures d’estalvi més enllà d’algunes retallades vistoses en partides puntuals”. Pel que fa a la previsió d’ingressos, la formació independentista considera que és un error platejar-los a l’alça i creuen que “encara hi ha molts números de continuar engreixant el dèficit”.
El regidor del PP, Joan Antoni López, també va lamentar l’augment de la retribució de personal eventual i va demanar que es revisessin els contractes amb les companyies de telefonia per intentar estalviar. Per al regidor popular, el pressupost “és un copiar i pegar del del 2010”.
Tot i les crítiques contundents, el PSC va plantejar a l’equip de govern que talli les seves aportacions als consorcis turístics de la comarca com a mesura de pressió per aconseguir-ne la unificació. La CUP va insistir en aclarir quin és l’estat actual del deute amb proveïdors, però no va obtenir resposta.


