El nombre d’aturats al Berguedà va baixar lleugerament durant el passat mes de juliol. És un descens molt petit, de tan sols 19 persones, però és significatiu perquè en tot el que portem d’any aquest és el segon mes en què l’atur baixa. Ja ho va fer el passat juny i ara es manté la tendència tot i que amb molta menys intensitat.
I és que la millora de l’atur d’aquest juliol representa un descens del 0,65% respecte el mes anterior, mentre que al juny la baixa va ser de gairebé el 8%. En total a la comarca, segons les dades fetes públiques pel departament d’Economia i Empresa de la Generalitat, el passat mes es va tancar amb 2.880 persones a l’atur. Una xifra que en comparació amb la del mateix mes de l’any passat, encara deixa molt que desitjar. L’augment interanual és del 4,9%, amb 135 persones més a l’atur que ara fa un any.
D’aquesta manera, el Berguedà segueix la tendència catalana, que s’ha vist beneficiada per la temporada d’estiu afavorint la contractació temporal per al sector serveis gràcies a la bona marxa del turisme. Una puja conjuntural, que permet fer un parèntesi dels continuats increments amb què l’atur va començar l’any al Berguedà. De gener a maig el nombre d’aturats no va parar de créixer i va arribar fins a les 3.149 persones.
Als municipis més grans les xifres són dispars. A Berga, amb 1.383 aturats, el descens de l’atur va ser de només dues persones respecte al mes de juny (-0,14%), mentre que l’increment interanual, és a dir, en comparació amb el juliol de l’any passat, l’increment ha estat del 4,53%. En canvi, a Gironella, l’atur creix i s’hi registren 393 aturats, 10 més que al juny (+2,61%). Puig-reig segueix la tendència comarcal amb un descens del 2,34% i un total d’aturats de 292 persones, 7 menys que al juny. A Bagà, l’atur també baixa i hi fa en 6 persones, amb 149 aturats i un descens del 3,87% respecte al mes anterior.


