Saragossa es retira de la cursa per organitzar els Jocs Olímpics d’Hivern del 2022, als quals també vol optar Barcelona i els Pirineus catalans. Amb els últims resultats electorals la decisió ja es veia a venir però ara s’ha confirmat la dissolució del consorci olímpic Saragossa-Pirineus. És una bona notícia per a la candidatura catalana que ja no tindrà competència dins l’estat i, per tant, podria obtenir un major suport del Comitè Olímpic Espanyol. El president del Consell Comarcal del Berguedà, Sergi Roca, considera que així “es reforça la candidatura catalana” i que l’únic dubte és saber com pot influir el projecte de Madrid per organitzar les Olimpíades d’estiu del 2022.
Roca, que juntament amb els alcaldes de Berga, Bagà i Castellar del Riu, forma part del Consell Territorial de la candidatura, ha comentat que a Catalunya, des de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona (on ara governa CiU), es manté el suport total al projecte olímpic. Segons Roca, es calcula que “el radi de benefici de les accions de campionats esportius” com aquest és de 50 quilòmetres, de manera que “el Berguedà hi entra perfectament”. El president comarcal diu que per tenir pes en la candidatura Barcelona-Pirineus, el Berguedà ha de millorar les seves infraestructures viàries i de noves tecnologies, potenciar instal•lacions com les dels Rasos de Peguera i els estudis relacionats amb els esports, com el cicle de grau mitjà d’activitats esportives que es fa a Bagà.
El Consell fa un seguiment de l’evolució d’aquesta candidatura i dins el que es va acordar ja ha fet arribar al comissionat que s’ha creat una relació de totes les dades sobre les infraestructures d’allotjament turístic de la comarca. Ara s’està a l’espera que es convoqui una nova reunió del Consell Territorial o que hi hagi una nova trobada sectorial per conèixer com “va avançant el projecte”.


