Cantant i fent sentir la seva música és com els alumnes i els professors de l’Escola Municipal de Música de Berga van protestar ahir contra la retallada pressupostària de la Generalitat, que si continua –diuen– posa en perill el futur de les escoles de música. Els 250 alumnes del centre es van manifestar pels carrers de la ciutat en la celebració de Santa Cecília, patrona dels músics, més reivindicativa dels últims anys. Els alumnes, acompanyats de la banda de l’escola, pares, professors i els gegants de la Bauma dels Encantats van fer una cercavila pels carrers del centre de la ciutat fins arribar a la plaça de Sant Pere. El director de l’escola, Xavier Llobet, destacava ahir la bona resposta de la mobilització i recordava que estan “defensant el que és nostre. La societat no por renunciar al que s’ha aconseguit i ens ha fet créixer. Qualsevol disciplina artística ens fa ser més lliures. Si ens quedem amb allò més bàsic la nostra societat donarà un pas molt enrere”.
Amb la plaça plena, es va llegir el manifest en defensa dels ensenyaments artístics públics. Les escoles de música defensen els valors educatius dels aprenentatges artístics, que fomenten –diuen– “el sentit col•lectiu, el respecte a les capacitats dels altres i pel paper assignat”. El manifest destaca que “la cultura i les arts són components bàsics d’una formació integral i permeten que l’individu es desenvolupi plenament”.
La Generalitat ha retallat en un 23% la subvenció d’aquest any per a les escoles de música. A Berga, aquest descens dels recursos se suplirà a parts iguals entre l’ajuntament i els usuaris, la qual cosa es traduirà en un augment de les quotes a partir del pròxim gener. Encara no se sap què passarà l’any que ve, però els responsables del centre remarquen que si hi ha una nova retallada, l’escola perilla.



