El portaveu del Govern de la Generalitat, Francesc Homs, va tancar divendres el cicle Fòrum 10 Comunicació, que organitza Ràdio Puig-reig, amb la promesa de donar suport als mitjans locals, tot i la “migradesa” de recursos. En aquest sentit, va anunciar la propera signatura d’un conveni de col•laboració entre l’Associació Catalana de Municipis i la Generalitat per donar suport als mitjans locals, tot i que pràcticament no en va explicar cap detall. Homs també va parlar de la possibilitat d’un acord entre Televisió de Catalunya i la Xarxa Audiovisual Local (XAL) per tal d’emetre produccions de cada ens.
Tot i que en la seva intervenció no en va fer cap referència, el portaveu del govern Mas no es va poder escapar al torn de preguntes de parlar de la recentment anunciada retallada pressupostària a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Homs va dir que per als que són els mitjans públics de la Generalitat, la retallada estarà entre el 13% i el 15% mentre que les ajudes als mitjans privats s’han reduït en un 70% i va assegurar que la reducció de l’aportació a la Corporació ve motivada per l’actual situació econòmica i no per una mala gestió.
Amb la intervenció de Francesc Homs es va tancar divendres una edició més del Fòrum 10, enguany la que coincideix amb el trentè aniversari de Ràdio Puig-reig. Enguany les dificultats econòmiques han obligat a reduir la programació del cicle, que també ha comptat amb la participació del periodista esportiu Lluís Canut i del crític de televisió Ferran Monegal.

