La Federació de Natació busca noves fórmules per fer rendible El Tossalet

Els treballadors del centre esportiu El Tossalet de Berga esperen una resposta de la Federació Catalana de Natació, que és l’organisme que gestiona les instal•lacions, després de rebutjar la darrera oferta de l’entitat per garantir la viabilitat del centre i el manteniment dels llocs de treball.
Aquesta proposta consistia en rebaixar el sou dels treballadors un 8% durant dos anys, el 2012 i el 2013, que podrien recuperar durant el 2014 i 2015 a raó d’un 4% anual, a més de poder utilitzar les instal·lacions de forma gratuïta. Segons fonts dels treballadors, la proposta va obtenir 11 vots favorables i 13 en contra. D’altra banda, el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Berga, Jaume Vegas, no entén el rebuig dels treballadors a aquesta proposta, la qual considera “favorable als interessos dels treballadors”.
La Federació Catalana de Natació ha manifestat que el seu objectiu és mantenir la qualitat dels serveis que ofereix el centre. Per això, la resposta negativa dels treballadors obre un nou escenari que els obliga a buscar altres fórmules per a fer rendible la instal·lació.
Per la seva banda, el regidor Jaume Vegas ha afirmat que el consistori berguedà afavorirà la disminució els costos del manteniment d’El Tossalet, per exemple, “arreglant algunes goteres i millorant l’eficiència energètica”.
Ara, doncs, caldrà esperar la proposta de la Federació que garanteixi el futur d’aquesta instal•lació i que tingui el suport dels treballadors i de l’Ajuntament per afrontar amb garanties el seu funcionament durant els propers anys.