La berguedana Mònica Grandia, presidenta d’Esquerra al Berguedà, i el regidor de Puig-reig Antoni Pérez formen la representació de la comarca a la nova direcció del partit republicà a la Catalunya central. Esquerra acaba de triar una nova direcció per a les cinc comarques centrals (Anoia, Bages, Berguedà, Osona i Solsonès) en què dels seus quinze membres dos seran del Berguedà. Grandia i Pérez seran els responsables del Pla Estratègic per a la comarca.
La cúpula la lidera l’alcalde de Jorba, Josep Maria Palau, que encapçalava l’única candidatura que es va presentar i que va obtenir un ampli suport (del 90% dels vots) en el tercer congrés regional del partit, que es va fer dissabte passat a Igualada. Després del 26è congrés nacional, en què es va triar Oriol Junqueras com a nou president del partit, s’ha posat en marxa un procés de renovació dels òrgans interns de la formació que ara ja ha arribat a les comarques centrals.
Esquerra té 784 militants a la Catalunya central. Als ajuntaments de les cinc comarques compta amb 305 regidors i 36 alcaldies, de manera que té presència al 60% dels consistoris de la regió.



