L’Ajuntament de Berga diu que no hi haurà barraques de Patum si les entitats no accepten vendre només cervesa Damm

L’Ajuntament de Berga podria suprimir les barraques de Patum si no accepten vendre només cervesa Estrella Damm. El conveni que es va signar l’any passat amb l’empresa per patrocinar la Patum amb l’aportació de més de 50.000 euros des del 2011 fins al 2013 inclou que la cervesa que se serveix a les barraques ha de ser de la marca Damm.
Per això el consistori imposa vendre cervesa Damm a les entitats sense ànim de lucre que gestionen les barraques municipals per recaptar fons. Són el Casal Panxo, l’Ateneu Llibertari, Columna Terra i Llibertat, el Centre d’Estudis Josep Ester Borràs i La Berguedana de Trash. De moment, aquestes entitats no s’han pronunciat i es mantenen els contactes entre les diferents parts per arribar a un acord. Si no volen complir i no vendre cerveses Estrella Damm se suprimiran aquest any les barraques de Patum. Així de clar ho ha dit el regidor de Joventut i Esdeveniments de Berga, Jaume Vegas.
Cada entitat hauria de sol·licitar pel seu compte muntar una barra de bar, amb la qual cosa el consistori no els ajudaria com fins ara, que els facilita infraestructures, com ara els equips de so. Les barraques costen a l’Ajuntament de Berga entre 18.000 i 19.000 euros, segons ha explicat Jaume Vegas. Més de la meitat d’aquesta inversió és el que costa el concert del dissabte de Corpus, que el paga Damm, i que encara que se suprimissin les barraques es mantindria. I és que el concert ajuda a descongestionar el passacarrers de dissabte, fet pel qual interessa mantenir-lo, ja que atrau també un nombrós públic.