L’Escola d’Art i Disseny del Berguedà, a Gironella, tanca portes. El curs que ve no impartirà cap dels cicles formatius de grau mitjà i superiors d’arts plàstiques i disseny que oferia. De fet, aquests darrers cursos ja ha anat perdent cicles progressivament, fins al punt que ara en deixa de fer perquè el centre no és viable. Així ho ha explicat a Ràdio Berga l’alcalde de Gironella, David Font. (Pots escoltar l’entrevista clicant l’àudio adjunt).
L’escola d’Art i Disseny, de titularitat municipal ja va rebre fort fa dos anys per la reducció d’un 70% de l’ajut econòmic per part de la Generalitat i també pel baix nombre de matriculacions, “que no tenia ni de bon tros el nombre d’alumnes esperat per poder tenir una escola d’aquestes característiques en un municipi com Gironella”.
L’any 2012 va ser quan “es van haver de prendre mesures dràstiques”, es va retallar molt fort l’oferta educativa i ara ja només s’impartia un cicle. Un cop acabat el curs amb els cinc alumnes que feien el cicle de grau superior de Projecte d’Interiorisme i Direcció d’Obra, més els que tenien pendent el projecte final de cicle formatiu, s’ha pres la decisió de no seguir. De tancar. Segons Font, “s’han mirat fórmules per trobar la manera de poder seguir, per exemple ens vam plantejar el fet que altres ens de la comarca se sumessin a la titularitat i no només ho assumís l’Ajuntament de Gironella, i també vam contactar amb universitats per si estaven interessades a oferir aquesta formació prèvia als estudis universitaris, però res va acabar fructificant. No ha estat possible i l’Ajuntament no hi pot invertir més milers d’euros. Sense aportació de la Generalitat l’escola no és viable”.
Pel que fa al professorat, un dels tres treballadors és autònom i els altres dos estaven en plantilla de l’Ajuntament de Gironella, per aquests, ha dit l’alcalde “s’està buscant la millor sortida. Ho estem negociant amb ells. No descartem reubicar-los en algun altre lloc de treball del consistori, i si aquesta opció no és viable o no acceptada per part d’alguns dels treballadors no quedarà cap més remei que procedir a l’acomiadament”.

