El projecte Instròniks, de l’EDN de Navàs, participa a la Maker Faire de Roma

El projecte Instròniks, impulsat pels professors de l’Escola Diocesana de Navàs (EDN) Marc Sibila i Jordi Divins, ha estat seleccionat entre més de 700 projectes per participar a l’edició europea de la Maker Faire, que es farà aquest cap de setmana a Roma.

Instròniks vol apropar la tecnologia al públic en general mitjançant la música. A Roma exposaran els seus instruments electrònics i s’emportaran alguns dels projectes que han realitzat, com ara el joc Harrow Game (dels alumnes d’informàtica Lluís Travesset i Sergi Domènech) i el RobotEDN controlat des d’una polsera (dels alumnes d’automatització i robòtica Albert Martínez i David Closa). A més, els professors viatjaran a la capital italiana amb alguns alumnes dels que formen part de l’espai de creació digital del centre (EspaiMakeEDN). Tres dels alumnes són berguedans.

Una Maker Faire és un aparador familiar de la invenció, la creativitat, l’enginy, i una celebració del moviment maker. És un lloc on els innovadors mostren el que estan fent i comparteixen coneixements sobre la tecnologia i l’artesania. El projecte Instròniks ja ha participat en diferents fires relacionades amb el moviment maker, com ara a la MiniMaker Faire de València i Barcelona, i també van fer un workshop a la Trobada Internacional de Laboratoris de Fabricació, a banda de tallers i demostracions per Catalunya. Ara, tenen la oportunitat de ser a Roma, en una fira per on l’any passat hi van passar més de 40.000 persones. Jordi Divins i Marc Sibila hi van ser com a assistents i enguany hi exposaran els seus invents.

Després de ser seleccionats per anar a Roma, els membres de l’equip d’Instròniks estan molt motivats amb l’experiència, convençuts que en podran treure idees i conclusions per a nous projectes que després es mostraran a segona edició de la TICdate de Navàs, que es farà a l’abril en el marc de la Fira de Primavera.