El PP fa balanç dels resultats obtinguts amb el conveni signat entre el ministeri d’Industria i el Consell Comarcal del Berguedà

PP3El Partit Popular ha fet balanç al Berguedà, aquest dijous, dels resultats obtinguts pel conveni signat, l’any 2012, entre el ministeri d’Industria del Govern de l’estat espanyol i el Consell Comarcal, que tenia l’objectiu d’impulsar programes i actuacions de desenvolupament turístic, formatiu, sanitari i emprenedor destinats als ciutadans de la comarca i que comptava amb un pressupost de 584.000 euros.

“Aquest conveni ha servit per posar en marxa dos clústers, i impulsar sectors tant importants pel Berguedà, com són l’agroalimentari, el tèxtil especialitzat o el sector turístic. Encara ens queda molta feina per fer, però hem demostrat que tenim un full de ruta clar per a la comarca que continuarem desenvolupant els propers anys”. Segons ha manifestat Dolors Montserrat, vicepresidenta tercera del Congrés dels Diputats, en una roda de premsa als mitjans de la comarca.

Per la seva banda, Joan Antoni López Noguera, regidor del PP a l’Ajuntament de Berga, a l’oposició, s’ha  mostrat satisfet amb la feina feta. López Noguera ha defensat que “hem aconseguit implicar en el projecte altres administracions com la Diputació de Barcelona, o universitats com la Universitat Politècnica de Catalunya. Per tant, hem complert amb el que vam dir que faríem, implicar tots els estaments possibles en el desenvolupament econòmic, industrial i turístic del Berguedà. Ha servit per a planificar i per a fer realitat dos clústers”.

En concret, han relatat que els resultats obtinguts “han donat resultats satisfactoris per a dinamitzar la comarca”. Cadascun dels plans han servit “per a dinamitzar un camp important al Berguedà”, ha explicat Montserrat.

Cinc plans d’impuls i desenvolupament econòmic

PP_conveniEs tracta d’un conjunt de 5 plans. En el Pla d’Impuls del clúster agroalimentari, per exemple, s’ha creat – de la mà del Consell Comarcal del Berguedà – el Clúster de Productes típics de Muntanya. El clúster el conformen 39 empreses, amb un total de 412 treballadors. En aquest moment, aquestes empreses, segons ha detallat López Noguera, ja han decidit anar més enllà de l’àmbit comarcal, impulsant el Clúster de Producte Típic de Muntanya dels Pirineus, buscant posicionar el Berguedà dins els productes típics de muntanya i de qualitat. “Ampliant la massa critica, fet que els permetrà reduir costos de producció i guanyar competitivitat”, ha afegit el regidor.

L’objectiu del Pla d’ Impuls del clúster Textil sanitari, per la seva banda, busca donar valor a l’especialització del sector. El clúster, el conformen un total de 12 empreses, de les 16 del sector a la comarca, amb un total de 600 treballadors,  juntament amb el Centre d’Innovació i Tecnologia de la UPC. Segons han explicat els dirigents populars, aquest pla hauria servit per “analitzar les infraestructures de les que disposen les empreses tèxtils de la comarca” i per conèixer “com desenvolupar nous projectes amb aquestes”.

També s’ha parlat del Fons d’Impuls i finançament empresarial. En aquest sentit, seguint el que marca l’estudi, el Consell Comarcal del Berguedà – governat per CiU – estaria estudiant actualment diversos models; per intentar aconseguir ja siguin subvencions, convenis específics amb empreses de capital risc, convenis amb entitats financeres, o un acord amb l’Agència Catalana d’Inversions. Així mateix, Dolors Montserrat ha defensat que aquestes iniciatives s’han pogut dur a terme “per la inversió feta pel govern espanyol – del Partit Popular -, que aposta pel desenvolupament del Berguedà”.

L’objectiu és disposar d’un fons que ha de servir perquè les empreses puguin obtenir préstecs d’entre 20.000 i 30.000 euros, sense interessos a retornar amb dos o tres anys de carència”, ha considerat Montserrat. Joan Antoni López Noguera també ha dit que, degut a que la major part d’empreses berguedanes estan considerades com a petites i mitjanes, “un dels principals problemes que tenen, és l’accés al finançament”. De manera que ha valorat aquest pla i els estudis que s’hi estan duent a terme com a conseqüència del mateix, “molt positivament”.

Dolors Montserrat i Joan Antoni López Noguera també han donat més dades de l’Estudi de desenvolupament estratègic turístic i dinamització comercial, que pretén reorientar els plantejaments en matèria de màrqueting i de promoció turística, així com la implantació d’una marca i un full de ruta amb accions que permetin treure rendiment a les potencialitats del Berguedà. Tant el Consell Comarcal com l’ Ajuntament de Berga, han realitzat actuacions, segons la línia marcada per l’estudi, per tal de posicionar la marca Berga i Berguedà. “Són unes actuacions que s’han pogut fer per l’anàlisi i les conclusions d’aquest estudi, amb la inversió del govern d’Espanya”, ha reiterat López Noguera.

Finalment, s’hi inclou el Pla Director del Santuari de Queralt. Han assegurat, de fet, que “és clau per al futur de l’hostatgeria de Queralt, tenir un full de ruta on realitzar les futures inversions. S’havia de definir quines eren les solucions que podia tenir Queralt, el seu entorn i establir una prioritat i ordre en les actuacions a realitzar”. I han recordat que “l’Ajuntament de Berga està tramitant el projecte de portada d’aigua a l’hostatgeria, que és un dels punts que l’estudi especifica com el primer pas a dur a terme”. Joan Antoni López Noguera ha explicat també que l’estudi dóna claus per a futures intervencions al santuari i que s’aconsella “anar pas a pas”, fent inversions periòdiques.

Els plans es poden consultar en els enllaços que trobareu a continuació:

Els quatre plans sobre dinamització econòmica es poden veure aquí. El Pla Director del Santuari de Queralt, en aquest web.

X