L’Institut Pere Fontdevila de Gironella guanya el concurs d»Els optimistes’ de Catalunya Ràdio

L’Institut Pere Fontdevila de Gironella ha estat el guanyador d’aquesta setmana al concurs ‘Els optimistes’ de Catalunya Ràdio, que s’emet cada migdia d’una a dues i està presentat per Sergi Vives i Manu Guix. Aquest concurs enfronta, durant una setmana, dos instituts de Catalunya per tal d’aconseguir emportar-se el premi final. Aquest premi consisteix en 500€ que es destinen a la compra d’equipament pel centre. En el cas de Gironella, el premi servirà per la compra d’una nova pissarra digital per a les aules.

optimistes institut gironella (4)Del centre de Gironella, hi ha participat la classe de 1r d’ESO i els contrincants han estat els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Pere Borrell de Puigcerdà. Els alumnes participen des del mateix centre i per l’estudi de Catalunya Ràdio a Barcelona hi han passat representants dels professors, pares i exalumnes i el director del centre, Jaume Fígols. Els mateixos alumnes de 1r d’ESO van ser dimarts als estudis de Catalunya Ràdio per veure el programa en directe.

Des de dilluns s’han anat succeint les proves per tal d’aconseguir el màxim avantatge de cara a la final d’avui, divendres. Durant els dos primers dies de concurs els alumnes de Puigcerdà es van emportar la victòria però l’equip de Gironella va aconseguir capgirar la tendència guanyant dimecres i dijous, cosa que ha fet arribar els dos instituts a la final en igualtat de condicions.

optimistes institut gironella (1)La final d’avui ha estat renyida des del principi pels dos equips que han hagut d’anar superant les diferents proves – la podeu escoltar de nou al reproductor d’àudio que acompanya l’article -. Al final, l’Institut Pere Fontdevila ha aconseguit imposar-se i acumular més punts que Puigcerdà obtenint així la victòria final. En acabar el programa, Albert Vico, reporter que ha acompanyat als alumnes berguedans, ha fet l’entrega del diploma de guanyadors a Querubín Juan, cap d’estudis del centre.

D’altra banda, l’Institut Pere Fontdevila també s’ha endut el premi atorgat gràcies a la votació popular consistent en una dotació d’equipament esportiu per al centre.

FOTOS: Foto de grup amb el diploma (portada) i diversos moments durant l’emissió del programa a l’Institut Pere Fontdevila de Gironella. Autor: Ricard Codina