Promocionar el territori. Posicionar turísticament el Berguedà. Donar a conèixer l’ampli ventall de recursos turístics. Vendre la comarca. Captar visitants. Per assolir aquests objectius es treballa amb diverses eines i una és Internet. A banda de la presència a les xarxes socials, tenir una bona pàgina web és clau, i aquesta ha estat l’aposta de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, que gràcies al finançament de la Diputació de Barcelona, disposa d’una nova pàgina web de turisme. Un web elegant, atractiu, modern, més visual i més interactiu, on s’ha cuidat molt el disseny i la imatge perquè els usuaris que hi busquin informació la trobin de manera ràpida, fàcil i ordenada.
El web, www.elbergueda.cat, ja exisitia, però no només s’ha renovat sinó que ha unificat altres portals de turisme que hi havia al Berguedà i que desapareixen (el del Consorci del Parc Fluvial i el del Consorci de Turisme de l’Alt Berguedà). Tota la informació es concentra en aquesta pàgina web, per on s’hi pot navegar de forma àgil i ràpida. La imatge, amb grans i lluïdes fotos, hi té un pes important i capta l’interès de l’internauta, que al capdamunt de la pàgina hi troba sis pestanyes i a cada una un ampli ventall de propostes. Una és ‘Descobreix el Berguedà’, i podem optar per natura, cultura, gastronomia, senderisme, turisme actiu, rutes en cotxe… L’altra és ‘Què fer?’, i tenim l’opció d’escollir: amb amics, en família, en parella o en grup. Una altra pestanya és ‘Planifica el teu viatge’ i ens porta a allotjaments, restaurants, empreses d’activitats… Un altra pestanya és ‘Agenda’, amb activitats que es fan al Berguedà i que poden ser d’interès per als visitants. També hi ha un apartat de ‘Notícies’, i un altre de ‘Multimèdia’, amb galeria d’imatges, de vídeo i canal de Youtube.
El nou web ja està operatiu però no està del tot acabat, si està treballant perquè el març, per Setmana Santa, estigui del tot enllestit. Així com també les versions en altres idiomes. De moment s’ha presentat la versió en català però en els propers dies s’implantarà en castellà, francès, anglès i alemany. No seran iguals sinó que cada una tindrà una pàgina principal diferenciada, segons les exigències de cada mercat, destacant uns o altres temes. “A més no s’han fet traduccions genèriques sinó que és un aspecte que s’ha cuidat molt, per arribar bé al públic estranger”, ha comentat la directora de Turisme de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Imma Espel.
Espel també ha destacat el fet que la pàgina web utilitzi la tecnologia ‘responsive’ per ajustar-se a les dimensions de qualsevol pantalla o qualsevol dispositiu: ordinador, tauleta o telèfon mòbil. És un tret diferencial més del nou web respecte al que hi havia fins ara, que “havia quedat obsolet i era necessari apostar per una eina més potent. Ara tenim un supergestor de continguts”, ha comentat Rosa Serra, coordinadora de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona.
Imma Espel hi ha afegit que “hi ha moltíssima informació i encara pot créixer més, és un web que ens permet jugar molt amb afegir coses, treure’n, canviar colors…” Hi ha la possibilitat de fer-la molt dinàmica i activa. I aquesta és la voluntat. Així com també el fet que el nou portal “és totalment interactiu i fomenta la col·laboració i l’intercanvi àgil d’informació entre els usuaris”, ha dit Imma Espel, ja que totes les persones interessades a conèixer el Berguedà poden interactuar amb la web per mitjà de les eines multimèdia (fotos, vídeos, àudios), i de les xarxs socials”.
El president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, David Font, ha apuntat que amb la nova pàgina web esperen “captar nous visitants a la comarca i atraure l’atenció dels turistes, com també esdevenir un portal de referència pels mateixos berguedans”.
FOTO: Presentació del nou web. Per l’esquerra: Rosa Serra, coordinadora de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació; David Font, president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà; Imma Espel, directora de Turisme de l’Agència / AUTORA: A. Costa